Opdatering af Ubuntu 7.10

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
andsen
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Opdatering af Ubuntu 7.10

Indlæg af andsen »

Hey alle,

Jeg har pga. problemer med 8.04 nu installeret 7.10 på min 5 år gamle stationære. Alt kører mere glidende nu, men når jeg vil opdatere med "update manager", så er den eneste mulighed, at jeg opgraderer til 8.04. Så vidt jeg ved, så er der support på 7.10 et halvt år endnu, så burde det ikke være muligt at opdatere uden at skulle opgradere til 8.04?

Mvh Anders :-)
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Opdatering af Ubuntu 7.10

Indlæg af Christian.Arvai »

hej

prøv med følgende i terminalen:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get update

og

sudo apt-get upgrade
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
andsen

Indlæg af andsen »

Nu fik jeg det testet og her er mit terminal-output:

anders@anders-desktop:~$ sudo apt-get update
Ign cdrom://Ubuntu 7.10 _Gutsy Gibbon_ - Release i386 (20071016) gutsy/main Translation-en_DK
Ign cdrom://Ubuntu 7.10 _Gutsy Gibbon_ - Release i386 (20071016) gutsy/restricted Translation-en_DK
Reading package lists... Done
anders@anders-desktop:~$ sudo apt-get upgrade
Reading package lists... Done
Building dependency tree       
Reading state information... Done
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
anders@anders-desktop:~$

Den kan vist ikke rigtigt finde noget :-P Har du/I en mulig forklaring?
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

som jeg ser det, er det da OK
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.

det kan jo betyde, at dit system er fuldt opdateret ! , men er der pakker i opdateringshåndtering, som du stadigt ikke har hentet ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
andsen

Indlæg af andsen »

Jeg havde nok ikke forklaret det godt nok før. Problemet var, at en ny, ren installation af 7.10 på den stationære ikke ville / kunne finde nogen opdateringer overhovedet. Jeg har fundet løsningen - fejl 40 (Hvis det er dét det hedder) :-P

Jeg kiggede i mine software kilder... D'OH! Der var ikke tikket noget af overhovedet. Ingen software, ingen opdateringer, ingenting! Så nu har jeg tikket alle de vigtige af og den står nu pænt og opdaterer det hele :-)

Ellers mange tak for din hjælp, Christian! Det er dejligt med hjælpsomme folk her på forum :-)