Hvordan installere jeg 64 på 32, sådan så 32 forsvinder ?
Kan ikke udnytte 4gb ram med 32 bit hehe.
32- bit til 64 - bit ?
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: 32- bit til 64 - bit ?
hej
er det en dualboot, hvor vi skal tage hensyn til windows ?
for ellers er det bare at installere 64 bit på hele harddisken, følg evt denne guide om installering af Ubuntu :
http://wiki.ubuntu-dk.org/GuidesHowtos/ ... stallation
er det en dualboot, hvor vi skal tage hensyn til windows ?
for ellers er det bare at installere 64 bit på hele harddisken, følg evt denne guide om installering af Ubuntu :
http://wiki.ubuntu-dk.org/GuidesHowtos/ ... stallation
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Det er rent :b ser på den mange tak
-
- Geografisk sted: Køge
tillægsspørgsmål som du nærmest ligger op til at svare, men ikke gør det.... Hvis det er en dualboot hvad så?
og, kan man installere en ubuntu 64 oveni en ubuntu 32 uden at "ødelægge" noget?
Jeg har selv lagt mit home i en separat partition, men er der andet der kan gå tabt?
og, kan man installere en ubuntu 64 oveni en ubuntu 32 uden at "ødelægge" noget?
Jeg har selv lagt mit home i en separat partition, men er der andet der kan gå tabt?
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
thomasjohansen skrev:tillægsspørgsmål som du nærmest ligger op til at svare, men ikke gør det.... Hvis det er en dualboot hvad så?
jeg gjorte det selv på følgende måde (da jeg kørte med dualboot) :
jeg gik ind i windows i :
start - denne computer - administrer - diskhåndtering . ( det hedder det i xp , jeg kan ikke huske vista ,
men det er nok det samme)
der fandt jeg den partition som ubuntu var på , og derefter slettede jeg partitionen , så den står som ikke allokeret. derefter lod jeg ubuntu lave guide installering på den frie plads.
det virkede på thinkpad r50e
ps: og der er da kommet lidt mere i det spørgsmål nu
Med venlig hilsen Christian
-
Hej,
Du kan godt principielt have en 32 bit og 64 bit version og en partition for data.
Du skal bare vælge manuel partitionering, som du finder denne i Dual boot. Der er ingen grund til at blande Windows ind i dette. Ubuntuøs gparted gør et udemærket job med partitioner.
De samme data kan tilgås fra begge versioner.
Du vil i denne have minimum 4 partitioner.
/ system 32 bit
/ system 64 bit
/swap fælles for begge
/home data fælles for begge systemer.
Du kan godt principielt have en 32 bit og 64 bit version og en partition for data.
Du skal bare vælge manuel partitionering, som du finder denne i Dual boot. Der er ingen grund til at blande Windows ind i dette. Ubuntuøs gparted gør et udemærket job med partitioner.
De samme data kan tilgås fra begge versioner.
Du vil i denne have minimum 4 partitioner.
/ system 32 bit
/ system 64 bit
/swap fælles for begge
/home data fælles for begge systemer.