Jeg har forsøgt at installere ubuntu 8.04 ved hjælp af af wubi, hvilket ikke har gjort nogen forskel i forhold til de gange jeg tidligere har forsøgt at installere linux.
Når jeg har installeret systemet (1. reboot) og opdateret (2. og 3. reboot) kommer der en fejl-popup der fortæller at gnome ikke kunne starte, og at jeg skal genstarte for at fortsætte. men jeg kan ikke gøre andet end at slukke pc'en og prøve forfra, hvor der bare sker det samme.
Jeg kører med en gammel acer travelmate 2300
For øvrigt har jeg også før forsøgt at installere kubuntu, med kde som skrivebordsmiljø, men det var med ca samme udfald.
Håber I kan hjælpe mig. Vi skulle jo gerne have elimineret windows helt.
/Thomas
Problemer med gnome efter 3. boot
-
Re: Problemer med gnome efter 3. boot
thomasmoeller87 skrev:Når jeg har installeret systemet (1. reboot) og opdateret (2. og 3. reboot) kommer der en fejl-popup der fortæller at gnome ikke kunne starte, og at jeg skal genstarte for at fortsætte. men jeg kan ikke gøre andet end at slukke pc'en og prøve forfra, hvor der bare sker det samme.
Jeg kører med en gammel acer travelmate 2300
For øvrigt har jeg også før forsøgt at installere kubuntu, med kde som skrivebordsmiljø, men det var med ca samme udfald.
Håber I kan hjælpe mig. Vi skulle jo gerne have elimineret windows helt.
Når der står, at du skal genstarte, hvordan "ser" du ud?
- Hvis du gerne vil have elimineret Windows, hvorfor søren har du så installeret via Wubi?
Når en tråd er løst så marker den løst
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
hej thomasmoeller87
har du specs. (cpu-ram-graffikkort) på den acer travelmate 2300 , eller evt et link med/om den ?
har du specs. (cpu-ram-graffikkort) på den acer travelmate 2300 , eller evt et link med/om den ?
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Casper Hansen skrev:Når der står, at du skal genstarte, hvordan "ser" du ud?
Jeg har uploadet et billede af pop-up'en her:
http://picasaweb.google.dk/thomasmoeller87/Billeder#5256754212105526914
boxen kommer lige efter jeg har indtastet brugernavn og password, og så kommer den aldrig videre.
Acer TravelMate 2300, celeron (M) 1300 MHz, 768MB ram og intel Graphics controller.
-
Prøv at kør en xfix.
- I GRUB-loaderen trykker du escape og vælger recovery mode.
- I GRUB-loaderen trykker du escape og vælger recovery mode.
Når en tråd er løst så marker den løst
-
Nu har jeg prøvet at køre et xfix i rocoverymode, uden nogen form for virkning
/Thomas
/Thomas