Det er nu meget lang tid siden jeg har prøvet ubuntu sidst (sluttede da 7.04 udkom), og vil godt igang igen, men... jeg har nu en større computer end dengang,
nu har jeg 6gb ram, Intel Core 2 duo E8400 @ 3GhZ.
Standart versionen understøtter jo ikke så meget ram, men hvordan er det med 64bit versionen ? fungere applikationerne stadig dårlig til dette, eller er de problemer blevet løst ? Hvad vil i anbefale ?
Jeg spiller en del spil, og kommer til at arbejde en del med grafik, så derfor al den ram.
~Brian (Gawc).
Hvilken version skal jeg hente ?
-
- IRC nickname: Gawc
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Hvilken version skal jeg hente ?
hej og velkommen til forumet
jeg kører selv på en hp pavilion A6541 fra 2008, amd phenom 8450 processor - 4 gb ram, med ubuntu 8.04.1 lts- 64 bit og den kører perfekt, så jeg vil anbefale dig 64 bit udgaven.
ps: 32 bit på samme pc understøtter "kun" ca 3,5 gb ram, mod 4gb ram på 64 bit.
jeg kører selv på en hp pavilion A6541 fra 2008, amd phenom 8450 processor - 4 gb ram, med ubuntu 8.04.1 lts- 64 bit og den kører perfekt, så jeg vil anbefale dig 64 bit udgaven.
ps: 32 bit på samme pc understøtter "kun" ca 3,5 gb ram, mod 4gb ram på 64 bit.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Tak for velkomsten...
OK, ville bare lige være sikker.. kan huske at der ar problemer med 64bit tidligere...
nu skriver du
~Hub
OK, ville bare lige være sikker.. kan huske at der ar problemer med 64bit tidligere...
nu skriver du
, er det fordi du har 4 gb ? eller er det "max" for 64 bit er jo 2^64 dvs ca. 16 exabyte ram teoretisk...ps: 32 bit på samme pc understøtter "kun" ca 3,5 gb ram, mod 4gb ram på 64 bit.
~Hub
-
Hej,
Mener at det skyldes manglende remapping på 32 bit. Nogle BIOS typer tilbyder dette og kan give mellem 3.6 - 3.8 GB.
Hvis du skal arbejde med store grafiske filer vil det hastighedsmæssigt nok kunne betale sig med 64bit.
64 bit har reelt kun et større problem som forhåbentligt endeligt vil blive løst nemlig fraværelsen af et Sun Java 64bit plugin til browsere. Kan dog løses ved installation af 32bit browser.
Alt andet fungerer bare og Flash 10 RC funker også bare.
Mener at det skyldes manglende remapping på 32 bit. Nogle BIOS typer tilbyder dette og kan give mellem 3.6 - 3.8 GB.
Hvis du skal arbejde med store grafiske filer vil det hastighedsmæssigt nok kunne betale sig med 64bit.
64 bit har reelt kun et større problem som forhåbentligt endeligt vil blive løst nemlig fraværelsen af et Sun Java 64bit plugin til browsere. Kan dog løses ved installation af 32bit browser.
-
ok, tak.. tror lige jeg venter til 8.10, så hopper jeg nok på vognen igen
Hvad med Java? Jeg synes, jeg har set i tidligere indlæg, at der er problemer med dette i 64 bit udgaven.
Jeg overvejer selv, at købe ny PC og bruge Ubuntu i 64-bit udgaven, men hvis der er for meget Java-bøvl eller andre forhindringer, vil jeg "nøjes" med 32-bit udgaven.
Jeg overvejer selv, at købe ny PC og bruge Ubuntu i 64-bit udgaven, men hvis der er for meget Java-bøvl eller andre forhindringer, vil jeg "nøjes" med 32-bit udgaven.
-
Hej,
Øhhh. Det står jo to indlæg fra din kommentar.
Og nej der er ikke noget nyt endnu.
Øhhh. Det står jo to indlæg fra din kommentar.
Og nej der er ikke noget nyt endnu.
-
PKO skrev:Hej,
Svante skrev:Hvad med Java? Jeg synes, jeg har set i tidligere indlæg, at der er problemer med dette i 64 bit udgaven.
Der findes 64 bits java plugins til dine browsere. Brug OpenJDK's plugin som er gangske næsten lige så godt som SUN's
http://openjdk.java.net/install/#ubuntu
Ellers kan man som alternativ køre med en 32bit browser i dit 64bit env. Læs mere om dette her:
https://help.ubuntu.com/community/AMD64 ... AndPlugins
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
xodeus skrev:Der findes 64 bits java plugins til dine browsere. Brug OpenJDK's plugin som er gangske næsten lige så godt som SUN's
http://openjdk.java.net/install/#ubuntu
Ellers kan man som alternativ køre med en 32bit browser i dit 64bit env. Læs mere om dette her:
https://help.ubuntu.com/community/AMD64 ... AndPlugins
med mindre man f.eks skal på danskebanks netbank
-
Til danskebanks netbank benytter jeg en IE gennem wine, hvilket virker upåklageligt, da jeg ikke gider bøvle med activcard...
Det tog mig 5 min at installere IE og den virker. så mere kræver jeg ikke.
Men alt i alt er det hele vel smag og behag og i sidste ende noget man selv vælger.
Det tog mig 5 min at installere IE og den virker. så mere kræver jeg ikke.
Men alt i alt er det hele vel smag og behag og i sidste ende noget man selv vælger.