Kan ikke logge på, Wubi

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
TLL

Kan ikke logge på, Wubi

Indlæg af TLL »

Hej,

Jeg har læst lidt om ubuntu og tænkte at jeg ville prøve det af, da jeg ofte synes Windows har sine problemer, etc.

Jeg downloadede derfor Wubi 8.04.1, så jeg kunne prøve det uden af afinstallere mit windows i forvejen.

Efter installationen, kan jeg ved opstart af min pc vælge mellem at starte op med Windows eller ubutu, så langt så godt. Nu kommer jeg så til et "startsted", hvor jeg først skal skrive brugernavn og dernæst password. Det er så her kæden ryger af, for jeg har hverken det ene eller det andet... Den laver bare en grim lyd og skriver at det ene og/eller det andet er forkert.

Nu er jeg jo så lidt presset, da jeg ikke kan komme videre og gerne vil se, hvordan det fungerer. Men startsiden er det længste jeg kan komme, da jeg ikke har et brugernavn eller et password.

Nogen, der kan forklare hvad jeg gør nu?

Mvh

Tore
Casper Hansen

Re: Kan ikke logge på, Wubi

Indlæg af Casper Hansen »

TLL skrev:Nu er jeg jo så lidt presset, da jeg ikke kan komme videre og gerne vil se, hvordan det fungerer. Men startsiden er det længste jeg kan komme, da jeg ikke har et brugernavn eller et password.

Du har et password og brugernavn, ellers ville du ikke kunne have installeret det. Når man starter Wubi op skal man vælge brugernavn og password.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
kvistgaard

Indlæg af kvistgaard »

Hej med dig !!

Se min streng omkring det samme !!

" opstart " fra den 28-09-08

Kvistgaard
TLL

Indlæg af TLL »

Casper Hansen skrev:
TLL skrev:Nu er jeg jo så lidt presset, da jeg ikke kan komme videre og gerne vil se, hvordan det fungerer. Men startsiden er det længste jeg kan komme, da jeg ikke har et brugernavn eller et password.

Du har et password og brugernavn, ellers ville du ikke kunne have installeret det. Når man starter Wubi op skal man vælge brugernavn og password.

Du har ret, jeg har et password. Brugernavn oprettede jeg ikke, er jeg (næsten) helt sikker på!
TLL

Indlæg af TLL »

kvistgaard skrev:Hej med dig !!

Se min streng omkring det samme !!

" opstart " fra den 28-09-08

Kvistgaard

Jeg prøver at pløje den igennem. Tak!
TLL

Indlæg af TLL »

Jeg måtte afinstallere og installere påny, men nu kører det. Ser spændende ud. Dog tager det jo tid at sætte sig ind i, da det jo er noget anderledes end windows.

Tak for hjælpen, jeg vender HELT sikkert tilbage;-)