Hejsa.
Jeg har gevaldige problemer med, at få succes til at installere ovennævnte udgave. Har hentet .iso fil fra forskellige steder, ink. ubuntu.com, men enten er der en beskadiget fil i den, eller også fryser min pc allerede ved sprogvalg (første trin af installationen). Nogen der har oplevet lignende og kan give mig nogle gode råd?? De modtages med kyshånd da jeg er ved, at køre godt sur i det lige nu
Installation af Ubuntu Server edition (32 bit)
-
- IRC nickname: Joense
-
Re: Installation af Ubuntu Server edition (32 bit)
Hej,
Du bør brænde CD ved lav hastighed.
Du kan eventuelt bruge F6, hvis dette er et ACPI problem.
Den bedste ISO at anvende ved problemer er alternate.
Du kan eventuelt smide dine HW specifikationer her.
Du bør brænde CD ved lav hastighed.
Du kan eventuelt bruge F6, hvis dette er et ACPI problem.
Den bedste ISO at anvende ved problemer er alternate.
Du kan eventuelt smide dine HW specifikationer her.
-
Har prøvet at brænde ved lav hastighed (10Xspeed), hvorvidt det er et ACPI problem aner jeg ikke. Ved ikke liiiiige hvad det vil sige nemlig? Og hvad mener du med en alternate ISO?? Ja, sry er sgu ikke lige helt så pc kvik som jeg gerne ville være her, men arbejder på det
HW ved jeg dog, at den er fin up to date så ikke deri fejlen ligger. Ligger i at jeg tilsyneladende brænder defekte image af .iso filen (bruger alcohol120) og har ellers lidt erfaring deri, men aldrig oplevet dette før, så er sgu noget på herrens mark her
HW ved jeg dog, at den er fin up to date så ikke deri fejlen ligger. Ligger i at jeg tilsyneladende brænder defekte image af .iso filen (bruger alcohol120) og har ellers lidt erfaring deri, men aldrig oplevet dette før, så er sgu noget på herrens mark her
-
Fandt den "alternate version" der, men kan ikke se hvad den skal gøre ved evt korrupte filer?
-
Hej,
Der er ikke nogen der har sagt at alternate er bedre til korrupte filer!
Den bruger en anden installationsmetode og besidder flere muligheder.
Den er i modsætning til live-CD's grafiske installationsmetode tekstbaseret.
Der er ikke nogen der har sagt at alternate er bedre til korrupte filer!
Den bruger en anden installationsmetode og besidder flere muligheder.
Den er i modsætning til live-CD's grafiske installationsmetode tekstbaseret.
-
Virker heller ikke Begynder at tro, at det er uladesiggørligt for mig...
-
Hej,
Lad os få dine HW specifikationer eventuelt fabrikat og model.
Se eventuelt i denne og se hvilke muligheder F3 giver dig. ACPI er strømstyring.
Lad os få dine HW specifikationer eventuelt fabrikat og model.
Se eventuelt i denne og se hvilke muligheder F3 giver dig. ACPI er strømstyring.
-
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20 Ghz
3 GB Ram
32 bit
8 Cache SATA hd på 250 GB
Derudover, så har jeg nu også prøvet en enkelt, hvor jeg lykkes med, at vælge "tjek cd for defekter", hvilket den gjorde, desværre var der så defekter på cd´en, resten har frosset ved opstart så jeg ikke kunne vælge hverken eller, kun reboote maskinen
3 GB Ram
32 bit
8 Cache SATA hd på 250 GB
Derudover, så har jeg nu også prøvet en enkelt, hvor jeg lykkes med, at vælge "tjek cd for defekter", hvilket den gjorde, desværre var der så defekter på cd´en, resten har frosset ved opstart så jeg ikke kunne vælge hverken eller, kun reboote maskinen
-
Hej,
Du kan anvende dette program http://infrarecorder.sourceforge.net/?page_id=5 til brænding af din CD.
Du kan anvende dette program http://infrarecorder.sourceforge.net/?page_id=5 til brænding af din CD.
-
- Geografisk sted: Køge
Prøv også at downloade en ny .iso fil med Ubuntu - Din .iso fil kan være korrupt under download. Derfor kan det godt betale sig at bruge torrent til at hente Ubuntu. Se min tråd her; viewtopic.php?f=2&t=1361