Hej fra en ganske ny Ubuntu'er...
Jeg har kørt dual boot en uges tid for at lære Ubuntu at kende .. . . . Og så chrashede min C: harddisk hårdt....
Jeg har 2 diske i pc'en, der kørte med WinXP.. og ønsker så at allokere al ledig kapacitet på disken der overlevede til Ubuntu - samtidig med at jeg bibeholder WinXP partitioneringen med alle mine gamle data...
Kan jeg det
Mvh Keld
Manuel partitionering.....
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: Manuel partitionering.....
Ja.
start med at klargøre din windows del bl.a. med defragmentering og oprydning.
Derefter vælger du ved installationen, når du kommer til valg af partion, at ligge ubuntu ind på størst mulig plads og så skulle det køre af sig selv.
Stra
start med at klargøre din windows del bl.a. med defragmentering og oprydning.
Derefter vælger du ved installationen, når du kommer til valg af partion, at ligge ubuntu ind på størst mulig plads og så skulle det køre af sig selv.
Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
Tak for svaret..
Jeg prøvede så - men ubuntu stopper med meldingen om at der ikke er plads nok..... Og det forstår jeg ikke - der skulle være 43 ubrugte GB på disken...
(jeg har dog ikke lavet nogen form for oprydning, da jeg vel så må geninstallere winXP for at kunne gøre det???
Mvh Keld
Jeg prøvede så - men ubuntu stopper med meldingen om at der ikke er plads nok..... Og det forstår jeg ikke - der skulle være 43 ubrugte GB på disken...
(jeg har dog ikke lavet nogen form for oprydning, da jeg vel så må geninstallere winXP for at kunne gøre det???
Mvh Keld
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
krosenberg skrev:Tak for svaret..
Mvh Keld
Nej det behøver du ikke. Blot gå ind i
Start/indstillinger/kontrolpanel/administration/systemværktøjer for at foretage oprydning
og ind i
Start/indstillinger/kontrolpanel/tilføj eller fjern programmer/ for at fjerne overflødige programmer.
Men vigtigst er defragmenteringen fra systemværktøjer
stra