Da jeg er en absolut nybegynder, er det muligt, at mit spøtgsmål er barnemad for jer, men jeg prøver alligevel.
Efter at have installeret Ubuntu 8.04.1 Desktop i386 og valgt engelsk som sprog, vil jeg gerne installere et godt antivirusprogram, og fra Windows-installationer er jeg udmærket tilfreds med avast.
Nu har jeg hentet avast4workstation_1.0.8-2_i386.deb og den ligger på min Dekstop.
Hvordan installerer jeg programmet?
Applications > Add/Remove kan ikke finde filen.
System > Synaptic Package Manager kan heller ikke finde den.
Under System > Software Sources > Third-Party Software har jeg forsøgt at tilføje Internetadressen til avast både med og uden deb foran,og ligesådan med stien til Desktoppen, men +Add Source forbliver grå og uden virkning.
På forhånd tak for hjælpen Soren
Installation af avast (Løst)
-
Installation af avast (Løst)
Senest rettet af soren 14. okt 2009, 23:28, rettet i alt 1 gang.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Installation af avast
hej og velkommen til ubuntudanmark.dk
der er ikke virus i ubuntu som du kender det fra windows, selv uden antivirusprogrammer er du sikret fra starten, men hvis du alligevel ønsker et program, kan man hente Virus Scanner i programmer>tilføj-fjern
der er ikke virus i ubuntu som du kender det fra windows, selv uden antivirusprogrammer er du sikret fra starten, men hvis du alligevel ønsker et program, kan man hente Virus Scanner i programmer>tilføj-fjern
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Hej Christian,
Tak for dit svar, som jeg må indrømme jeg var lidt utryg ved. Derfor gentog jeg spørgsmålet på den internationale Ubuntu Forums, og nu er jeg overbevist om, at du og de øvrige har ret.
Mvh Soren
Tak for dit svar, som jeg må indrømme jeg var lidt utryg ved. Derfor gentog jeg spørgsmålet på den internationale Ubuntu Forums, og nu er jeg overbevist om, at du og de øvrige har ret.
Mvh Soren
Med venlig hilsen Soren
-
soren skrev:Hej Christian,
Mvh Soren
Der er ikke noget at være bange for. Et konkret eksempel kan jeg nævne, at MacBook Air med Leopard blev hacket på 2 minutter, Vista på to dage og Ubuntu kunne de ikke hacke til pwn2own konkurrencen/konferrencen (kan ikke lige huske, hvad hehe).
Da Windows er det mest brugte OS i verdenen, desværre, så er Windows det som hackere går efter.
Når en tråd er løst så marker den løst
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Casper Hansen skrev:Et konkret eksempel kan jeg nævne, at MacBook Air med Leopard blev hacket på 2 minutter, Vista på to dage og Ubuntu kunne de ikke hacke til pwn2own konkurrencen/konferrencen (kan ikke lige huske, hvad hehe).
Da Windows er det mest brugte OS i verdenen, desværre, så er Windows det som hackere går efter.
Ret skal være ret MacBook Air blev hacket efter en dag + 2 min.
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
http://www.engadget.com/2008/03/27/pwn- ... utes-flat/
- Så er den misvejledende den historie Engadget postede^
- Så er den misvejledende den historie Engadget postede^
-
Ja overskriften for han skriver
And just think -- last year you were singing Dino Dai Zovi's praises for taking control of a MacBook Pro in nine whole hours. This year, the PWN 2 OWN hacking competition at CanSecWest was over nearly as quickly as the second day started
stra
And just think -- last year you were singing Dino Dai Zovi's praises for taking control of a MacBook Pro in nine whole hours. This year, the PWN 2 OWN hacking competition at CanSecWest was over nearly as quickly as the second day started
stra
stra
-
Stra skrev:Ja overskriften for han skriver
stra
My bad - MEN Ubuntu blev stadig ikke hacket og det var ligesom min pointe:)
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Måske er det her bare "brok". Måske er jeg bare kommet for tidligt op. Men når vi taler "ret skal være ret", så vil det måske være på sin plads lige at slå fast, at en Hacker IKKE er en person med en destruktiv adfærd. En hacker er en person, som siden tidernes morgen i IT-verdenen retter i kildekoder og tilpasser/forbedre software programmer. De fyre I taler om kaldes Crackere.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
Du har ret, men desværre bruges det ikke sådan, og så faldt jeg i
stra