- Hjælp Til Opsætning af ubuntu + udseende ændring

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
torx1704
IRC nickname: torx

- Hjælp Til Opsætning af ubuntu + udseende ændring

Indlæg af torx1704 »

Hej jeg er en dreng på 17år ved godt det er tidligt at begive mig ud i linux , men jeg vil gerne have noget hjælp til at installere Ubuntu , som nr 2 system på min computer jeg håber jeg kan få hjælp huritgst muligt , da jeg vil begive mig ud i det med det samme - jeg har lige set et link på ubuntu og ville høre om det kan lade sig gøre og lave det lidt some det : her er linket : http://www.youtube.com/watch?v=jzVB7h4UvTc :D

På Forhånd Tusind Tak !!
Jeg
Geografisk sted: Århus

Re: - Hjælp Til Opsætning af ubuntu + udseende ændring

Indlæg af Jeg »

Det er aldrig for tidligt at komme i gang :wink:

Det du er ude efter er nok noget compiz-fusion, til at styre de visuelle effekter.
Du kan prøve at åbne en terminal og skrive:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get update && sudo apt-get install compizconfig-settings-manager emerald fusion-icon

Det installerer et par programmer der gør det nemmere at sætte op:
compizconfig-settings-manager: Visuelleffekter som desktop cube og andre sjove ting
emerald: En rimelig habil theme manager
fusion-icon: et icon til docken, du kan sætte op til at starte ved boot, så du nemt kan komme til at ændre på instillingerne

Udover det kan du kigge på http://gnome-look.org for nogle wallpapers/temaer/icontemaer mm.

Hvis du kan finde rundt i ovenstående ting burde din gui få noget af en ansigtsløftning
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
torx1704

Indlæg af torx1704 »

Okay tusind tak det vil jeg prøve har også nogen ide til hvor man kan få eks drivers til en zepto 6625wd , der understøtter ubuntu :)

og har du nogen erfaring med at køre world of warcraft på ubuntu ved hjælp af Wine ? :)

Tak for det hurtige svar :D

-Torx
Jeg
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Jeg »

Ang. drivere kan du gå ind i System>Administration>Hardware drivers og krydse de felter af der kan krydses af.
Derudover kan du oprette en tråd i det respektive forum hvis du støder på nogle problemer. Der er masser af hjælp at hente..
Mht. wow ved jeg personligt intet om det, men jeg har hørt om folk der har fået det til at køre med wine, så det bør kunne lade sig gøre
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
torx1704

Indlæg af torx1704 »

- okay tusind tak for din hurtige og gode hjælp ! :)
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

Jeg skrev:Ang. drivere kan du gå ind i System>Administration>Hardware drivers og krydse de felter af der kan krydses af.

I stedet for at krydse af ved grafikdriveren så vil jeg anbefale at bruge EnvyNG til at installere driveren.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
torx1704

Indlæg af torx1704 »

- okay tak kan du fortælle lidt om hvordan jeg får fat i Envy, og hvordan det virker ? :)

-TorX
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

torx1704 skrev:- okay tak kan du fortælle lidt om hvordan jeg får fat i Envy, og hvordan det virker ? :)

-TorX

Skriv dette i terminalen:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install envyng-gtk

Derefter finder du programmet under Programmer > Systemværktøjer > EnvyNG. Så vælger du den driver du vil have.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
torx1704

Indlæg af torx1704 »

okay tusind tak det prøver jeg lige :D

- Torx