Installation går død

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Gnuer

Installation går død

Indlæg af Gnuer »

Hejsa,

Kæmper med at få Ubuntu installeret. Har en PC med en XP installation og vælger med LiveCD'en at Ubuntu skal installere på en hel disk. Men hver gang (og har prøvet MANGE gange nu) går den i stå der hvor den "henter filsystemer" ved 15% ....hvad kan jeg gøre???
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Installation går død

Indlæg af Jimmyfj »

Det du kan gøre er at hente et nyt image, en ny .iso-fil fra Ubuntu.com.

Det virker som om der er en fejl på den skive du har, og at din Pc ikke kan håndtere Live Cd'en. Hent derfor Ubuntu i seneste udgave igen og sæt flueben ved at du ønsker Alternate Install Cd. Denne installation er den oprindelige Debian-installer og kræver ikke så meget af din Pc.

Uden at vide det vil jeg gætte på at du har et ATI grafikkort, og så er der ballade med Live Cd'en på nogle systemer. Jeg kører selv med et ATI Radeon 9600 Pro på 256 MB og jeg skal bruge alternate install cd'en før min installation fungerer smertefrit.

Når du alligevel skal til at lave en ny cd så husk at brænde den i lavest mulige hastighed for at eliminere eventuelle brændefejl.

Virker dette ikke så skriv igen. Skulle det blive nødvendigt så oplys lige hvilken hardware du har i computeren da det er lettere at hjælpe dig når vi ved hvad vi sloges med :D
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Gnuer

Indlæg af Gnuer »

Hej,

Tak for tippene. Jeg havde prøvet med en ny iso-fil men det var præcis de samme der skete (fryser når installationen står ved 15%). Men nu prøver jeg den med alternate - den valgmulighed havde jeg totalt overset! Mener at det er et ATI-kort der sidder i min IBM Thinkpad - håber skisme ikke at det er det som er problemet.

Jimmyfj skrev:Det du kan gøre er at hente et nyt image, en ny .iso-fil fra Ubuntu.com.

Det virker som om der er en fejl på den skive du har, og at din Pc ikke kan håndtere Live Cd'en. Hent derfor Ubuntu i seneste udgave igen og sæt flueben ved at du ønsker Alternate Install Cd. Denne installation er den oprindelige Debian-installer og kræver ikke så meget af din Pc.

Uden at vide det vil jeg gætte på at du har et ATI grafikkort, og så er der ballade med Live Cd'en på nogle systemer. Jeg kører selv med et ATI Radeon 9600 Pro på 256 MB og jeg skal bruge alternate install cd'en før min installation fungerer smertefrit.

Når du alligevel skal til at lave en ny cd så husk at brænde den i lavest mulige hastighed for at eliminere eventuelle brændefejl.

Virker dette ikke så skriv igen. Skulle det blive nødvendigt så oplys lige hvilken hardware du har i computeren da det er lettere at hjælpe dig når vi ved hvad vi sloges med :D
Gnuer

Indlæg af Gnuer »

Hej.

Det virkerde med alternate!! Tusind tak for tippet :-)

ønsker Alternate Install Cd. Denne installation er den oprindelige Debian-installer og kræver ikke så meget af din Pc.
[/quote]