Hej.
Jeg har været aktiv læser herinde et stykke tid men har ikke været så aktiv til at skrive. Jeg har kørt med Ubuntu's ATI driver via restricted drivers i et stykke tid og fået wine til at virke med diverse spil. Men efter at have prøvet på at installere den officielle driver fra ATI igår hvorefter jeg fik hvid skærm så snart jeg startede op fik jeg fjernet den igen (tror jeg nok)
nu har jeg så det problem at når jeg starter eks. World of warcraft op i wine bliver skærmen "dobbelt" og udtværet i firkanter indtil jeg får lukket det ned eller stopper wine
er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg finder ud af hvilken driver jeg kører med og evt. sletter alt og vender tilbage til den Restricted driver der følger med ubuntu?
på forhånd tak
Slette ATI driver helt
-
Re: Slette ATI driver helt
Hvilken guide har du fuldt, du skal ind i synaptic og og søge efter "fglrx" og fjerne alle dem der ikke har et Ubuntu logo ud for sig, der efter skal du installere fglrx-amdcccle fglrx-control linux-restricted-modules-(din kernel version)-generic xorg-driver-fglrx xserver-xorg-video-ati. HUSK DET SKAL VÆRE DEM MED UBUNTU LOGO UD FOR.
så skal du ind kører denne command i terminal "sudo gedit /etc/default/linux-restricted-modules-common" og fjerne fglrx hvis det står under DISABLED_MODULES=" "
genstart din computer og kør denne kommando i terminal også "sudo insmod /lib/modules/`uname -r`/volatile/fglrx.ko", hvis du ikke kan komme ind i gnome eller kde så tryk CTRL + ALT + F1 og login og kør den der fra
nu skulle du gerne have ubuntu's driver igen, jeg har selv lige prøvet det samme
så skal du ind kører denne command i terminal "sudo gedit /etc/default/linux-restricted-modules-common" og fjerne fglrx hvis det står under DISABLED_MODULES=" "
genstart din computer og kør denne kommando i terminal også "sudo insmod /lib/modules/`uname -r`/volatile/fglrx.ko", hvis du ikke kan komme ind i gnome eller kde så tryk CTRL + ALT + F1 og login og kør den der fra
nu skulle du gerne have ubuntu's driver igen, jeg har selv lige prøvet det samme