Ubuntu, eeeXubuntu og Ubuntu EEE fejler med Errno[5]

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
bjhni

Ubuntu, eeeXubuntu og Ubuntu EEE fejler med Errno[5]

Indlæg af bjhni »

Jeg har forgæves forsøgt (via usb-stick) at installere både Ubuntu 8.04/7.10, eeeXubuntu 8.04 og Ubuntu EEE 8.04på min dejlige nye Asus EEE PC 900.

Samtlige fejler med:
"Errno[5] input / output
This particular error is often due to a faulty CD/DVD disk or drive, or a faulty hard disk. It may help to clean the CD/DVD, to burn the CD/DVD at a lower speed, to clean the CD/DVD drive lens (cleaning kits are often available from electronics suppliers), to check whether the hard disk is old and in need of replacement, or to move the system to a cooler environment."

Ubuntu EEE kan godt køre som live CD fra USB, men nå jeg så installere den får jeg ovenstående fejl.

Jeg har tjekket disken + usb-sticken for fejl og downloaded forskellige distroes. Intet af dette har hjulpet. Nogle idéer?
elkoger
Geografisk sted: Odense

Re: Ubuntu, eeeXubuntu og Ubuntu EEE fejler med Errno[5]

Indlæg af elkoger »

Hej

Jeg har installeret ubuntu eee på min Asus EEE PC 900 via en usb-stik og det gik fint. Måske skulle du prøve at få fat i en anden usb-stik?

Mvh Simon
Mvh Simon
PLH

Indlæg af PLH »

Vil lige høre hvad I synes om Asus EEE PC 900 for overvejer selv at købe den. Men nu hvor I indstaller Ubuntu er det så fordi det Linux system der er på i forvejen, ikke fungere godt nok?
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Indlæg af eitreach »

Systemet som er på fra starten er glimrende, hvis man ikke gider nørkle og pille ved systemet, men istedet bare bruge det. Det er hvad det er lavet til - hurtig og nem adgang til de fleste almindelige opgaver.

..jeg kan bare ikke dy mig for at pimpe den med Gnome og Compiz, og det har jeg haft bedst held med i Ubuntu - som jeg installerer via et eksternt optisk drev.

Det eneste minus ved den er batteritiden - omkring et par timer kan du regne med, hvis du smider Ubuntu på den, alt efter hvor forsigtig du er med lysstyrke og hvad har vi. Det retter den nye 901op på, med 4-6 timer, siger de. Den koster også bare en del mere lige nu, og er ikke kommet til Danmark - kan dog bestilles fra England uden de store problemer.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
elkoger
Geografisk sted: Odense

Indlæg af elkoger »

Hej

Jeg syntes det er en rigtig fin bærbar! Den vejer det samme som 3 slots-pilsner ;)

Det Linux system der ligger på er fint hvis man ikke vil installere noget, eller opdatere noget, fx openoffice.
Det er endnu være end windows.
Eksempel:
Når du vil slukke din computer, skal du gøre følgende:
1) Tryk på "sluk-knappen" nederst til højre
2) Tryk "Luk"
Nu spørge den om du er sikker?
3) Tryk "ok"

Det er jo nærmest umuligt at slukke maskinen!

Derfor er det utroligt dejligt med ubuntu-eee

Mvh simon
Mvh Simon
PLH

Indlæg af PLH »

Tager Ubuntu EEE meget af EEE Pc's batteritid?