Hej Alle !
Jeg har i længe haft Ubuntu kørende sammen med Windows på min gamle hakkebrædt af en maskine. Det har kørt fint.
I dag havde jeg så lidt tid til overst, og ville derfor lige arbejde lidt i ubuntu. Den meldte at der var den nu opdatering klar, og jeg valgte derfor at sige ja til denne opdatering. Efter en rum tid stod der på skærmen, at alle opdateringerne var gennemført og programmet var ved at ryde op og at der var 3 min tilbage. Alt så fint ud.
Da jeg blev opholdt, gik det ca. 15-20 min derefter inden jeg kom hen til pc'eren. Nu var der "sort skærm" (Ingen signal til skræmen) og der skete ikke noget.
Efter at ha' ventet endnu ca 5 min uden der var sket nogen (ingen aktivitet på HD-led) Resatte jeg maskinen.
PC'eren startede på med "8.04.1 kernel 2.6.24-19-396" og indlæste alt uden nogen problemmer. Men da den kom til der hvor den spørger om "brugernavn" blev skræmen slukket og intet skete mere.
Jeg har fundet udaf at selve programmet stadig må køre fint, for hvis jeg indtaster brugernavn og efterfølgende adgangskode (i blinde) fortsætter programmet åbentbart med indlæsning, dog stadig for slukket skærm.
Hvad er der skert ?
"Sort skærm" efter opdatering
-
- Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland
Re: "Sort skærm" efter opdatering
Hej Flemming
Prøv at trykke <ctrl><alt>F2, log ind og skriv:
og vælg standard vga kort
Prøv at trykke <ctrl><alt>F2, log ind og skriv:
Kode: Vælg alt
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
og vælg standard vga kort
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.
-
Tak
det har jeg lige prøvet, men har kunne jeg kun ændre tastatur og mus instillinger ???
det har jeg lige prøvet, men har kunne jeg kun ændre tastatur og mus instillinger ???
-
Hov !!
Jeg prøvede det lige igen, og der var godt nok ingen steder jeg kunne vælge anden type vga kort, men alt virker aligevel ??
Jeg ved ikke helt hvad der er sker, men der virker
Jeg prøvede det lige igen, og der var godt nok ingen steder jeg kunne vælge anden type vga kort, men alt virker aligevel ??
Jeg ved ikke helt hvad der er sker, men der virker
-
- Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland