ubuntu og acer
-
ubuntu og acer
Hej..
Jeg er en forhåbentlig kommende bruger af ubuntu.
Det er dog endnu ikke lykkedes mig at få det installeret på min acer TravelMate 2420.
Når jeg booter fra cd'en og vælger "prøv ubuntu uden ændringer...", fungere det hele som det burde, lige indtil jeg kommer hertil:
Og så går indlæsningen ligesom bare i stå!
Det skal måske lige tilføjes, at skærmbilledet ser meget underligt ud, lige indtil den kommer til den ovenstående. Nemlig sådan her:
Derudover må jeg lige nævne, at jeg ikke er alt for fiks til computere, så I må gerne være lidt overbærende med mig... intet er for elementært
På forhånd tak for hjælpen!
Jeg er en forhåbentlig kommende bruger af ubuntu.
Det er dog endnu ikke lykkedes mig at få det installeret på min acer TravelMate 2420.
Når jeg booter fra cd'en og vælger "prøv ubuntu uden ændringer...", fungere det hele som det burde, lige indtil jeg kommer hertil:
Og så går indlæsningen ligesom bare i stå!
Det skal måske lige tilføjes, at skærmbilledet ser meget underligt ud, lige indtil den kommer til den ovenstående. Nemlig sådan her:
Derudover må jeg lige nævne, at jeg ikke er alt for fiks til computere, så I må gerne være lidt overbærende med mig... intet er for elementært
På forhånd tak for hjælpen!
-
- IRC nickname: Jakobsen
Re: ubuntu og acer
heej..
Jeg har en acer travelmate 5210.
jeg hentede ubuntu og valgte bar instalere og så køre det fint nu..
det skal du prøve.
når du booter kan du bede ubuntu om at checke cden..
hilsen simon
Jeg har en acer travelmate 5210.
jeg hentede ubuntu og valgte bar instalere og så køre det fint nu..
det skal du prøve.
når du booter kan du bede ubuntu om at checke cden..
hilsen simon
Hilsen Simon.
-
Tak for dit svar.
Jeg har nu prøvet bare at installere den med det samme. Men det giver det samme resultat... Når jeg trykker "forward" i den der velkomstboks går det hele ligesom bare i stå.
Jeg har også prøvet at chekke cd'en, og den melder ingen fejl.
Jeg har i øvrigt valgt at køre i "safe graphics mode", for ellers blev skærmen bare sort efter at den havde indlæst linuxkernen... ved ikke om det har nogen betydning?
Jeg har nu prøvet bare at installere den med det samme. Men det giver det samme resultat... Når jeg trykker "forward" i den der velkomstboks går det hele ligesom bare i stå.
Jeg har også prøvet at chekke cd'en, og den melder ingen fejl.
Jeg har i øvrigt valgt at køre i "safe graphics mode", for ellers blev skærmen bare sort efter at den havde indlæst linuxkernen... ved ikke om det har nogen betydning?
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
hej
er det en 32 eller 64 bit udgave du prøver at installere ?
og ved hvilken hastighed brændte du livecd´en ?
(nu ved jeg jo ikke hvilken en du prøver med lige nu, men du kan jo evt lige prøve om den anden udgave virker,
den skal brændes ved laveste hastighed)
(nu ved jeg jo ikke hvilken en du prøver med lige nu, men du kan jo evt lige prøve om den anden udgave virker,
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
christian.arvai skrev:hej
Lige hendes lillebror der svarer ^^
Det er en 32-bit og cd'en blev brændt ved 24x speed...
-
- Admin
hej
jeg tror at fejlen er at den er brændt for hurtigt, prøv igen med den samme 32 bit udgave,
bare brændt ved laveste hastighed.
brug evt programmet infrarecorder i windows, det kan hentes her:
http://infrarecorder.sourceforge.net/?page_id=5
jeg tror at fejlen er at den er brændt for hurtigt, prøv igen med den samme 32 bit udgave,
bare brændt ved laveste hastighed.
brug evt programmet infrarecorder i windows, det kan hentes her:
http://infrarecorder.sourceforge.net/?page_id=5
-
Tak for svaret... det vil jeg prøve at gøre så, og så vender jeg lige tilbage med en melding om det virkede
-
Så har jeg brændt ubuntu ud med 4x speed. Men det giver det samme resultat som før...
Forslag til hvad jeg ellers kan prøve modtages med kyshånd!
Forslag til hvad jeg ellers kan prøve modtages med kyshånd!
-
- Admin
hej
jeg kan ikke lige finde ud af om din pc er til 32 eller 64 bit ( har googlet det ), men når 32 bit ikke virker
må vi jo prøve med 64 bit (64-bit PC (AMD64) desktop CD), den kan hentes her:
http://se.releases.ubuntu.com/hardy/
har du nogle specs. ( cpu - ram - graffikkort osv. ) på din pc, så smid dem lige herind i et indlæg.
jeg kan ikke lige finde ud af om din pc er til 32 eller 64 bit ( har googlet det ), men når 32 bit ikke virker
må vi jo prøve med 64 bit (64-bit PC (AMD64) desktop CD), den kan hentes her:
http://se.releases.ubuntu.com/hardy/
har du nogle specs. ( cpu - ram - graffikkort osv. ) på din pc, så smid dem lige herind i et indlæg.
-
Her er de specs jeg har kunnet finde:
Intel Celeron M 1,5 GHz processer
248 MB RAM
Skærmkort (det er det samme som grafikkort, ikke?): Mobile Intel 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family
30 GB Harddisk fordelt på 2 drev (16,4 GB på c-drevet og 17,6 GB på d-drevet)
Håber det var de oplysninger du manglede.
Jeg forsøger mig med 64-bit udgaven og vender tilbage...
Intel Celeron M 1,5 GHz processer
248 MB RAM
Skærmkort (det er det samme som grafikkort, ikke?): Mobile Intel 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family
30 GB Harddisk fordelt på 2 drev (16,4 GB på c-drevet og 17,6 GB på d-drevet)
Håber det var de oplysninger du manglede.
Jeg forsøger mig med 64-bit udgaven og vender tilbage...
-
Hej Jeanette,
Der kræves ca 380MB ram for installation via live CD for Ubuntu.
Prøv eventuelt med den alternative CD for installation eller Xubuntu som kræver mindre ram.
Der kræves ca 380MB ram for installation via live CD for Ubuntu.
Prøv eventuelt med den alternative CD for installation eller Xubuntu som kræver mindre ram.
-
Det forklarer jo en del!
Jeg var faktisk også af den overbevisning at jeg havde flere ram... af en eller anden grund.
Jeg vil prøve at finde en guide til installation med den alternative CD.
Og mange tak for hjælpen!
Jeg var faktisk også af den overbevisning at jeg havde flere ram... af en eller anden grund.
Jeg vil prøve at finde en guide til installation med den alternative CD.
Og mange tak for hjælpen!
-
- Admin
hej
så forstår jeg det da bedre ( 248 MB RAM), den kan ikke kører med 8.04, og det er tvivlsomt om
den kan med 7.10, så du må hellere prøve med Xubuntu
edit:
her er kravende til 8.04:
System Requirements
Ubuntu is available for PC, 64-Bit PC and Intel based Mac architectures. At least 256 MB of RAM is required to run the alternate install CD (384MB of RAM is required to use the live CD based installer). Install requires at least 4 GB of disk space.
jeg tror stadigt at du skal prøve med xubuntu, men det kan godt være at det er muligt med 7.10,
din pc ligger lige på grænsen til det.
så forstår jeg det da bedre ( 248 MB RAM), den kan ikke kører med 8.04, og det er tvivlsomt om
den kan med 7.10, så du må hellere prøve med Xubuntu
edit:
her er kravende til 8.04:
System Requirements
Ubuntu is available for PC, 64-Bit PC and Intel based Mac architectures. At least 256 MB of RAM is required to run the alternate install CD (384MB of RAM is required to use the live CD based installer). Install requires at least 4 GB of disk space.
jeg tror stadigt at du skal prøve med xubuntu, men det kan godt være at det er muligt med 7.10,
din pc ligger lige på grænsen til det.
-
Mange tak for hjælpen!
Jeg vil prøve med Xubuntu i stedet.
Men hvad egentlig forskellen på Xubuntu og ubuntu? Synes ikke det ser ud som om der er den store forskel nemlig...
Jeg vil prøve med Xubuntu i stedet.
Men hvad egentlig forskellen på Xubuntu og ubuntu? Synes ikke det ser ud som om der er den store forskel nemlig...
-
Hej,
Det er et andet skrivebordsmiljø med lidt andre programmer.
http://www.ubuntu.com/products/whatisubuntu/xubuntu
Det er et andet skrivebordsmiljø med lidt andre programmer.
http://www.ubuntu.com/products/whatisubuntu/xubuntu