Boot problem..

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
jneble

Boot problem..

Indlæg af jneble »

Hej alle (:
Ved ikke om jeg poster i den rette kategori, men mit spørgsmål omhandler (un)install af Ubuntu..
Jeg havde Ubuntu kørende sammen med Windows vista på min bærbare, men pga. for lidt harddiskplads vil jeg hellere indstallere ubuntu på min stationære.. Jeg har afinstalleret det på min bærbare, men hver gang jeg starter op kommer den stadig med menu'en hvor man vælger styresystem - nu siger den bare fejl hvis man vælger Ubuntu, da jeg jo har slettet det.
Det er ret irriterende, da det tager min. 3 sekunder ekstra (sikkert plus lidt mere) hver gang jeg starter computeren..
nogle der ved hvordan jeg får min computer til bare at starte vista, uden at spørge hver gang ? :D

på forhånd tak - jim :)
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Boot problem..

Indlæg af Stra »

Kender intet til Vista men mon ikke du kan lave en ny MBR (master boot Record, som er den startmenu som Windows bruger) med din vista CD.

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Jeg
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Jeg »

Hvis du kan få den samme fejlfindingskonsol på vista cd'en som der er på xp cd'en kan du prøve kommandoen:

Kode: Vælg alt

fixmbr

Den skriver en ny masterbootrecord på disken, der gerne skulle overskrive grub-menuen
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
jneble

Indlæg af jneble »

okay tak skal i ha. :)
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Indlæg af sådanUBUNTU »

Har du installeret ubuntu via wubi eller dual boot? Det lyder lidt som om du har installeret via wubi???
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50