Jeg har et mindre problem. Nogle af de opdateringer, som dukker i ubuntu er i kategorien Anbefalede opdateringer og de bliver af den ene eller anden grund ikke installeret.
Troede først at det havde noget at gøre med, at jeg havde en indstilling i Softwarekilder der ikke tillod eller undlod at installere disse, men det er så ihvertfald ikke noget jeg kan finde.
Nogen der har en ide?
Anbefalede opdateringer
-
Re: Anbefalede opdateringer
Jeg har haft samme oplevelse, men det hele rettede sig da jeg installerede Ubuntu restricted extras i tilføj/fjern. Gå til Programmer - Tilføj/fjern. Oppe i menüen sætter du den til All available applications, skriver i søgefeltet Ubuntu restricted extras, så kommer den frem, sæt flueben i, tryk på enable, tryk anvend og den bliver installeret.
Men lige for at se på dine softwarekilder skal de se således ud.
Ubuntu software: Skal alle undtagen cdrom markeres.
Third-party software: Behøver du kun at sætte flueben i den øverste, men hvis du er programmør, så sæt også flueben i den nederste.
Updates: Skal det hele være markeret.
Godkendelse: Der behøver du ikke at rette i noget og statistikker behøver du heller ikke at ændre noget i.
Men lige for at se på dine softwarekilder skal de se således ud.
Ubuntu software: Skal alle undtagen cdrom markeres.
Third-party software: Behøver du kun at sætte flueben i den øverste, men hvis du er programmør, så sæt også flueben i den nederste.
Updates: Skal det hele være markeret.
Godkendelse: Der behøver du ikke at rette i noget og statistikker behøver du heller ikke at ændre noget i.
Hilsen Kim.
-
- Geografisk sted: Ringsted
Hej Kim
Tak, for dit indlæg. Desværre løste det ikke mit problem
Tak, for dit indlæg. Desværre løste det ikke mit problem
-
- IRC nickname: mpih
- Geografisk sted: Århus
Hvad er det for nogle pakker, du ikke kan få lov til opdatere? Og får du nogen fejlmeddelelser?
-
Hej,
Du kunne prøve følgende i terminal.
sudo apt-get check
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
check = check afhængigheder
update = opdatering af repository list
upgrade = opdatering af installation
Du kunne prøve følgende i terminal.
sudo apt-get check
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
check = check afhængigheder
update = opdatering af repository list
upgrade = opdatering af installation
-
- Geografisk sted: Ringsted
Hej igen.
Tak for jeres svar.
@PKO
det virkede
@Phil
ved ikke hvordan jeg skal forklare det på en anden måde end som jeg skrev i mit første indlæg. Men jeg kunne ikke installere Anbefalede opdateringer via GUI. Den fortalte mig at jeg havde 13 anbefalede opdateringer og når jeg valgte at installere disse, skete der ikke andet end at den hoppede tilbage til samme skærmbillede og jeg kunne igen vælge at lave en installation af disse opdateringer. Ingen fejlmeddelser af nogen art.
Ved at bruge PKO's henvisning fik jeg installeret de 13 opdateringer. So i am happy again
Tak for jeres svar.
@PKO
det virkede
@Phil
ved ikke hvordan jeg skal forklare det på en anden måde end som jeg skrev i mit første indlæg. Men jeg kunne ikke installere Anbefalede opdateringer via GUI. Den fortalte mig at jeg havde 13 anbefalede opdateringer og når jeg valgte at installere disse, skete der ikke andet end at den hoppede tilbage til samme skærmbillede og jeg kunne igen vælge at lave en installation af disse opdateringer. Ingen fejlmeddelser af nogen art.
Ved at bruge PKO's henvisning fik jeg installeret de 13 opdateringer. So i am happy again
-