Vælg dit kort og download eventuelt til dine dokumenter/nividia.
Vi forudsætter at du har følgende path til filen '/home/dokumenter/nvidia/'
1. Gå til terminal og tast sudo chmod +x 'path' + filnavn. Indtast password ved anmodning fra system. 2. Nu skal vi stoppe X-server Tryk CRTL+ALT+F1 -> prompt Skriv sudo /etc/init.d/gdm stop 3. Installering sker ved at du taster i prompten cd dokumenter/nvidia press Enter 4. Derefter tastes sudo sh filnavn og installeringsprogram vil blive udført 5. start af X-server skriv sudo /etc/init.d/ gdm start
Nu skulle dit system gerne virke.
da jeg prøvede det fik jeg følgende output i step 1: chmod: cannot access `math': No such file or directory chmod: cannot access `+': No such file or directory chmod: cannot access `filnavn': No such file or directory
Hvilket grafik kort har du samt version af Ubuntu 32 / 64 bit?
Vær opmærksom på at Linux skelner mellem store og små bogstaver.
Du kan åbne terminalen og skrive sudo chmod +x og derefter trække filen fra dit directory.
Kunne du fortælle mig din sti til filen?
Jeg er helt lost nu.. Det er vidst et nvidia 6600 (rimelig sikker) og min ubuntu er 64 bit. Men altså... Du snakker om at du går ud fra at jeg har et path? Hvad hvad hvad?
Dette er hvor du placerer din fil. Normalt vil du placere dine dokumenter et eller andet sted i dit home directory. Dette kunne være /home/hansen/dokumenter/.
Du skal erstatte path med dit stinavn til filen.
64 bit filnavn vil være NVIDIA-Linux-x86_64-173.14.05-pkg2.run.
Lad os antage path + filnavn som ovenfor og det bliver /home/hansen/dokumenter/NVIDIA-Linux-x86_64-173.14.05-pkg2.run. Du skal erstatte dette med dit aktuelle stinavn.
Senest rettet af PKO 1. jun 2008, 09:50, rettet i alt 1 gang.