skift af printerdriver/installation af downloaded driver Løs

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
anker
IRC nickname: ank

skift af printerdriver/installation af downloaded driver Løs

Indlæg af anker »

Jeg er totalt ny på Ubuntu, men har efterhånden fået næsten alt til at fungere - og på kortere tid end det normalt har taget mig at sætte nye windows-versioner op.Har dog et par problemer:

Jeg har en epson DX4250 printer (multifunktionsmaskine). Ubuntu har genkendt den og installeret en driver, så den fungerer. Jeg savner imidlertid funktionen fra Windows-opsætningen, hvor tonerniveauet kan ses på pc'en. Da den kører med 4 separate patroner, og kun en advarselslampe for mg. toner på selve printeren, kræver det testprint med forskellige farver at finde ud af hvilken toner der skal skiftes.

På epsons hjemmeside ligger en driver til Linux, som jeg håber kan løse problemet. Jeg har downloaded driveren, men er helt blank på hvad jeg gør derfra, for at installere den. Efter udpakning, ligger den som html-fil.

Et andet problem er anvendelsen af min digitale signatur. Da jeg har anvendt den i windows ligger den i html-format, og kan kun installeres i firefox som pkcs12 fil.

Har talt med 4 supportere i TDC som siger:
Nr. 1: Digital signatur er ikke understøttet af Linux, så bad luck.
Nr. 2: Det burde virke hvis der filnavnet på sikkerhedskopien blot ændres til pkcs12.
Nr. 3: Du kan få din digitale signatur som pkcs12 fil hvis du bestiller en ny - men du kan kun anvende den på mac.
Nr. 4: ØH ØH ØH, jeg sender spørgsmålet til nogen andre, der vil svare dig pr mail.

ER TDC ikke bare fantastiske :(

Har nogen erfaring med at anvende digital signatur med Ubuntu - og i givet fald med hvilken browser? :mrgreen: Problemet er løst. Den 5. TDC-medarbejder sendte et link der rent faktisk virkede. Ganske vist kun i internet explorer - men et enkelt gensyn med windows gør mig kun gladere for det tempe ubuntu kører med. Skulle andre have samme problem, er linket: http://privat.tdc.dk/publish.php?id=6453

På forhånd tak - håber på ligeså kvalificerede svar som jeg kan se der normalt gives her på forummet :wink:
Senest rettet af anker 15. nov 2010, 21:32, rettet i alt 1 gang.
Farten dræber - kør windows.
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Re: skift af printerdriver/installation af downloaded driver

Indlæg af sådanUBUNTU »

Mon ikke du vil finde denne side interessant:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=61228

Tror at pakkerne mtink eller escputil kan hjælpe dig. Der er i hvert fald et par muligheder.

Målingen af blækniveau er åbenbart uafhængigt af driveren:

Never knew that that the printer driver doesn't deal with maintenance (ink levels,head cleaning, etc).
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
anker
IRC nickname: ank

Re: skift af printerdriver/installation af downloaded driver

Indlæg af anker »

Tak for et hurtigt svar. Det ser ud til at kunne løse problemet. Har ikke lige tid til at prøve det de næste par dage, men vender tilbage med en melding, når jeg har installeret og testet de 2 programmer. :)
Farten dræber - kør windows.