#Kan ikke bruge genoprettelse af bærbar#
-
- Geografisk sted: Hvidovre
#Kan ikke bruge genoprettelse af bærbar#
Har installeret ububtu 8.04 fra en LiveCD med 60% til vista & 40% til ubuntu.
I går ville jeg lave en "Quick Restore" på Packard Bell_EasyNote.
Den genstarter og kommer ind på menuen ubunto eller vista. Det sker hele tiden.
Kan man gøre noget, så den automatisk genstarter i vista, som den gjorde før ubuntu var installeret.
Eller kan man (midlertidigt) afinstallere ubuntu, så genoprettelsen kan bruges som før
Venligst Rudolf
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: #Kan ikke bruge genoprettelse af bærbar#
har du installeret ubuntu med wubi ,eller direkte på en seperat partition ?
jeg har fundet følgende indlæg som måske kan hjælpe dig :
viewtopic.php?f=4&t=2816
viewtopic.php?f=4&t=2862&hilit=AKUT+problem.+Please+hjAlp+mig+Løsning+fundet+
jeg har fundet følgende indlæg som måske kan hjælpe dig :
viewtopic.php?f=4&t=2816
viewtopic.php?f=4&t=2862&hilit=AKUT+problem.+Please+hjAlp+mig+Løsning+fundet+
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
God dag christian.arvai
Jeg brugte LiveCD Guidet - resizing 60%Vista & 40%Ubuntu
Tak for indlæg, dem vil jeg se nærmere på.
Jeg er heller ikke utilfreds med ubuntu, ønsker den ikke fjernet!
Men er frustreret over, at "SmartRestore" pludselig ikke kan lave genoprettelse, som jeg prøvede på.
Jeg brugte LiveCD Guidet - resizing 60%Vista & 40%Ubuntu
Tak for indlæg, dem vil jeg se nærmere på.
Jeg er heller ikke utilfreds med ubuntu, ønsker den ikke fjernet!
Men er frustreret over, at "SmartRestore" pludselig ikke kan lave genoprettelse, som jeg prøvede på.
Venligst Rudolf
-
- Admin
i nr 2 indlæg er der skevet om SuperGrubDisk , han fik vista til at starte igen og skrev derefter "guiden" .
som du har installeret ubuntu, har ubuntus ejet partitions program , " flyttet" din vista og samlet det på 60% af
din hd , hvis du formaterer den partition som ubuntu er på , sletter du grub og der er intet der starter , så lad være med det ,
men som en sidste mulighed kan du afinstallere ubuntu og derefter geninstallere det igen , dette vil overskrive grub som styre
din opstart , og så burde det virke igen.
men prøv SuperGrubDisk først .
som du har installeret ubuntu, har ubuntus ejet partitions program , " flyttet" din vista og samlet det på 60% af
din hd , hvis du formaterer den partition som ubuntu er på , sletter du grub og der er intet der starter , så lad være med det ,
men som en sidste mulighed kan du afinstallere ubuntu og derefter geninstallere det igen , dette vil overskrive grub som styre
din opstart , og så burde det virke igen.
men prøv SuperGrubDisk først .
-
God Dag igen
christian.arvai
Jeg prøvede dit forslag:
"tja , men hvis det ikke bliver fjernet , kan han da lige så godt hente startup manager i tilføj-fjern
og sætte den til at starte vista som førstepriotet , ( evt med 0 sek tid til valg af boot) , det
er nemmere hvis man ikke er så god til linux "
Nu starter Vista med det samme. (Men stadig Ikke SmartRestore)
Nu jeg kan ikke komme ind i ubuntu og indstille. ØV.
Kan man det via liveCD?
Før jeg prøver alt det andet...
christian.arvai
Jeg prøvede dit forslag:
"tja , men hvis det ikke bliver fjernet , kan han da lige så godt hente startup manager i tilføj-fjern
og sætte den til at starte vista som førstepriotet , ( evt med 0 sek tid til valg af boot) , det
er nemmere hvis man ikke er så god til linux "
Nu starter Vista med det samme. (Men stadig Ikke SmartRestore)
Nu jeg kan ikke komme ind i ubuntu og indstille. ØV.
Kan man det via liveCD?
Før jeg prøver alt det andet...
Venligst Rudolf
-
- Admin
åh nej for den , det indlæg beskriver hvordan man helt undgår at starte ubuntu , ( det står der også i det )
jeg ville gerne have haft dig til at prøve :
nr 2 indlæg er der skevet om SuperGrubDisk , han fik vista til at starte igen og skrev derefter "guiden" .
nå men det er der jo ikke noget at gøre ved nu , fik du sat startup manager til 0 sekunder ?
har du noget på din ubuntu partition , som vi skal redde , for så er det nu du skal skrive ind !!!
jeg ville gerne have haft dig til at prøve :
nr 2 indlæg er der skevet om SuperGrubDisk , han fik vista til at starte igen og skrev derefter "guiden" .
nå men det er der jo ikke noget at gøre ved nu , fik du sat startup manager til 0 sekunder ?
har du noget på din ubuntu partition , som vi skal redde , for så er det nu du skal skrive ind !!!
-
God dag
christian.arvai
"åh nej for den , det indlæg beskriver hvordan man helt undgår at starte ubuntu , ( det står der også i det )"
... Jeg er en klovn, hoppede på den ...
"jeg ville gerne have haft dig til at prøve :
nr 2 indlæg er der skevet om SuperGrubDisk , han fik vista til at starte igen og skrev derefter "guiden"
... Jeg er bare bange for at prøve, hvis det ikke virker med Vista og det installerer engelsk frem for dansk tekst ...
"nå men det er der jo ikke noget at gøre ved nu , fik du sat startup manager til 0 sekunder ?"
... Næh - Ja til 0 sekunder ...
Kan man så installere ubuntu på ny fra live CDen (uden først af afinstallere)
Jeg er ALVORLIGT bange for at slette hele systemet, da jeg ikke har Vista- installationsCD eller Packard Bell installationsCD.
Kun den "Smart Restore" på harddisken (som jeg altså ikke kan få til at virke nu, efter dual boot).
christian.arvai
"åh nej for den , det indlæg beskriver hvordan man helt undgår at starte ubuntu , ( det står der også i det )"
... Jeg er en klovn, hoppede på den ...
"jeg ville gerne have haft dig til at prøve :
nr 2 indlæg er der skevet om SuperGrubDisk , han fik vista til at starte igen og skrev derefter "guiden"
... Jeg er bare bange for at prøve, hvis det ikke virker med Vista og det installerer engelsk frem for dansk tekst ...
"nå men det er der jo ikke noget at gøre ved nu , fik du sat startup manager til 0 sekunder ?"
... Næh - Ja til 0 sekunder ...
Kan man så installere ubuntu på ny fra live CDen (uden først af afinstallere)
Jeg er ALVORLIGT bange for at slette hele systemet, da jeg ikke har Vista- installationsCD eller Packard Bell installationsCD.
Kun den "Smart Restore" på harddisken (som jeg altså ikke kan få til at virke nu, efter dual boot).
Venligst Rudolf
-
- Admin
undskyld jeg fik "lokket " dig i en fælde , det var ikke min hensigt .
jeg mener ikke at der er en "bagdør" forbi den 0 sekunder startmanager som er lavet ,
hvis du ikke har noget på din ubuntu partition ,( som vi skal redde først), vil jeg råde dig
til at geninstallere ubuntu .
hvis du vælger dette , skal du gører følgende :
gå ind i windows i :
start - denne computer - administrer - diskhåndtering . ( det hedder det i xp , jeg kan ikke huske vista ,
men det er nok det samme , der finder du den partition som ubuntu er på , ( den burde være på ca 40% af din harddisk),
derefter sletter du partitionen , så den står som ikke allokeret. (luk maskinen ned derefter ).
nu kan du evt prøve at kører din recovery cd , det kan ikke skade .
derefter indstil bios så den står til boot fra cd/dvdrom , indsæt ubuntu livecd og start pc´en igen . derefter lader du ubuntu lave guide installering på den FRIE plads.
dette vil genskabe din grub og din duelboot , men jeg ved ikke om vi kan få din
recovery til at virke igen .
hvis du er i tvivl om forklaringen , så skriv ind inden du går igang , jeg vil
gerne hjælpe dig med det .
ps : og til alle andre , lad være med at indstille startupmanager lavere end 5 sekunder .
det er kun hvis man ikke vil bruge ubuntu mere , at det skal skal være 0 sek .
jeg mener ikke at der er en "bagdør" forbi den 0 sekunder startmanager som er lavet ,
hvis du ikke har noget på din ubuntu partition ,( som vi skal redde først), vil jeg råde dig
til at geninstallere ubuntu .
hvis du vælger dette , skal du gører følgende :
gå ind i windows i :
start - denne computer - administrer - diskhåndtering . ( det hedder det i xp , jeg kan ikke huske vista ,
men det er nok det samme , der finder du den partition som ubuntu er på , ( den burde være på ca 40% af din harddisk),
derefter sletter du partitionen , så den står som ikke allokeret. (luk maskinen ned derefter ).
nu kan du evt prøve at kører din recovery cd , det kan ikke skade .
derefter indstil bios så den står til boot fra cd/dvdrom , indsæt ubuntu livecd og start pc´en igen . derefter lader du ubuntu lave guide installering på den FRIE plads.
dette vil genskabe din grub og din duelboot , men jeg ved ikke om vi kan få din
recovery til at virke igen .
hvis du er i tvivl om forklaringen , så skriv ind inden du går igang , jeg vil
gerne hjælpe dig med det .
ps : og til alle andre , lad være med at indstille startupmanager lavere end 5 sekunder .
det er kun hvis man ikke vil bruge ubuntu mere , at det skal skal være 0 sek .
-
God Dag igen
christian.arvai
"undskyld jeg fik "lokket " dig i en fælde , det var ikke min hensigt"
... Nej, det ved jeg godt, det var mig som var stupid ...
"hvis du ikke har noget på din ubuntu partition ,( som vi skal redde først), vil jeg råde dig
til at geninstallere ubuntu"
... Det er der ikke, så det prøver jeg så ...
christian.arvai
"undskyld jeg fik "lokket " dig i en fælde , det var ikke min hensigt"
... Nej, det ved jeg godt, det var mig som var stupid ...
"hvis du ikke har noget på din ubuntu partition ,( som vi skal redde først), vil jeg råde dig
til at geninstallere ubuntu"
... Det er der ikke, så det prøver jeg så ...
Venligst Rudolf
-
- Admin
vi har løst det nu , han brugte SuperGrubDisk , og derefter virkede hans boot og recovery ,
( vi har talt over pb ) , alt ok .
og han lovede mig at smide en lille guide herind .
( vi har talt over pb ) , alt ok .
og han lovede mig at smide en lille guide herind .