Haster sdskærm out of range

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
ibhnielsen

Haster sdskærm out of range

Indlæg af ibhnielsen »

Jeg sidder med familien samlet og ville vise dem, hvor nemt det er at installere ubuntu, men jeg er røget i et problem.
Den starter om med , out of range, og jeg ved godt, at det er fordi den skærmopløsning, der er valgt, ikke kan køre på min skærm, men jeg kan jo ikke gøre noget, at jeg ikke kan komme ind i ubuntu. hvordan starter jeg i low grafhics mode, så jeg kan vælge en anden skærm opløsning,
Der er masse af sider på nettet om low graphic, men det er åbenbart hvordan man undgår det, og i dette forum kan jegj ikke se noget.
I windows ville jeg have trykket f8, og valgt safe mode, men hvordan gør man dette i ubuntu?
Jeg kan trykke esc og komme i en kommandolinie, men hvad skal jeg skrive her??
Jeg
Geografisk sted: Århus

Re: Haster sdskærm out of range

Indlæg af Jeg »

Du kan vælge en fejlsikret terminal fra grub menuen..
Skriv der "sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg" for at omkonfigurere X
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
Steppersen

Indlæg af Steppersen »

Hey ibhnielsen

Jeg kan sige hvis det er en HDTV har du, har du problemer.
Jeg har selv en HDTV og jeg brugte 5 dage for at få den til at virke, problemet med HDTV er at linux som regel ikke kan finde den optimale opløsning, derfor kan der ske at den sætter en opløsning som skærmen ikke kan klare.
Jeg fandt min optimale opløsning til min skærm ved at lede hist og her og fandt min skærmtype.
og der skal man så sætte ind i x11.conf

jeg er ny men det er det jeg ved en til videre angående HDTV :)

Nuka
ibhnielsen

Indlæg af ibhnielsen »

Nej det er ikk hdtv, men en aldmindelig pcfpadskærm
Jeg genindstallerede ubuntu helt forfra for at løse problemet.
den grub menu der er tale om, er det det kommando vindu jeg kunne komme ind i?
hvis det er vil jeg gemme kommandoen, du har vist, jeg samler på dem, man ved alrdrig hvornår det sker igen, og så er det træls at skulle starte forfra.