Jeg skal lige være helt sikker på noget.....er det problematisk at installere xp som dual med ubuntu, men beholde den ubuntu-install, som jeg allerede har liggende?
Jeg har nemlig en dual med vista og ubuntu 8.04 lige nu, og er ved at være godt træt af vista, da det kører for langsomt og tungt (har nemlig kun 1 GB RAM). Derfor vil jeg gerne have xp ind i stedet for....og gerne uden at skulle installere ubuntu igen. Er der mulighed for det?
install xp efter ubuntu
-
- Geografisk sted: Kolding
install xp efter ubuntu
mvh Rulfe
v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.
-
- Geografisk sted: Århus
Re: install xp efter ubuntu
Det kan du godt, men der er gode chancer for at det ødelægger grub menuen..
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
jeg installerede xp før ubuntu , du ødelægger grub , hvis du gør det omvendt !
og hvis du har haft vista på , tror jeg at du får det bedste resultat , ved at starte helt forfra
(og begynde med xp , derefter ubuntu ) .
og hvis du har haft vista på , tror jeg at du får det bedste resultat , ved at starte helt forfra
(og begynde med xp , derefter ubuntu ) .
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Kolding
ja, det var også det jeg frygtede.....havde jeg da bare for pokker købt min computer med xp i sin tid. Der er jo lige så meget vente tid, når man bruger Vista, som da jeg var inde ved hæren
mvh Rulfe
-
Jeg geninstallerede grub vha. denne guide, men kan pt. ikke boote Vista... Ved ikke om det er et generelt problem, eller om det bare er Vista som brokker sig, men jeg havde også problemer da jeg installerede Vista første og Ubuntu bagefter
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
prøv med SuperGrubDisk , til at lave en ny styring af boot . du kan læse lidt om det her :
viewtopic.php?f=4&t=2923
viewtopic.php?f=4&t=2923
Med venlig hilsen Christian