BrianP skrev:AJenbo skrev:Den guide du har fulgt antager at edit er synonym for "nano", men det er det ikke på dit system (sikkert "vi" i stedet), så du kan bare skrive "sudo nano /etc/default/grub" i stedet så burde det fungere som resten af guiden beskriver det. Eller du kan skrive "sudo gedit /etc/default/grub" for at få det grafiks.
Bagsiden ved at gøre det på denne måde som du har fundet er at du skal gøre det før den holder op med at boote og at du vil se debug informationen hver gang du starter maskinen. Du kan læse lidt om hvordan du kommer i GRUB menuen her:
https://wiki.ubuntu.com/RecoveryMode
Så vidt jeg husker er det venstre shift man skal holde nede under opstarten. Samt hvordan man starter Ubuntu i gendannelses tilstand.
Mht til Windows så er det eneste du skal gøre at sætte legacy support til disabled i den menu du viser i billed 2, og se om Windows starter. Hvis den ikke starter sætter du Legacy support tilbage til enabled, hvis den starter kan du geninstallere Ubuntu.
mht Windows, så begyndte windows at loade filer, og så står der GPT formatted disk. Legacy boot not supported.
Nu virker windows ikke længere
Jeg kan ikke gå i repair, så nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre (trykker jeg F10 står den på legacy enable igen)
billede 4 2 linje, der står nu bare navn på ssd og ikke windows boot længere.