krellef skrev:Jeg mener at have gjort alt til punkt og prikke, og får stadig en melding om at filen ikke findes og at jeg skal tjekke om location er stavet korrekt.
For at udelukke at det er pga. du bruger en ikke-standard skrivebordspakke (og der for ikke har gedit) kan du gøre det med nano som er et ikke-grafisk tekst program:
krellef skrev:Jeg mener at have gjort alt til punkt og prikke, og får stadig en melding om at filen ikke findes og at jeg skal tjekke om location er stavet korrekt.
Vis os den eksakte fejl besked som du får.
Jeg har indsat sudo gedit /etc/X11/xorg.conf som beskrevet og kørt kommandoen, fået vist xorg-filen, redigeret og gemt den, og nu får jeg følgende meddelelsei terminalen efter at have redigeret xorg-filen:
Vedhæftede filer
Screenshot_from_2018_04_15_15_06_51.png (208.1 KiB) Vist 957 gange
De advarsler du ser i terminalen er blot advarsler (warning) til udviklerne. Det skuldes at du køre et grafisk program via terminalen og der for får debug beskeder som ikke er ment til den normale bruger. Så dem kan du helt se bort fra.
Hvis man vil undgå det kan man i stedet køre det helt grafisk ved at rykke alt+f2 og skrive: