Jeg er p.t. ikke selv bruger af Ubuntu, men forsøger at finde ud af, om et problem kan løses, hvis jeg skifter styresystem.
Problemet er, at harddisken i min Garmin GPS (Nüvi 1390).
Jeg er nok selv årsagen , idet jeg slettede indholdet, og kopierede efterfølgende fejlagtigt en gammel kopi fra en anden Garmin ned på harddisken.
Nu kan min pc med windows 10 ikke længere se harddisken via stifinder - altså kan jeg ikke slette indholdet på HD'en og tilbage kopiere en korrekt kopi.
Er der er faring for, at Ubuntu kan læse en sådan HD f.eks via stifinder.
Garmin GPS kan ikke ses i Windows stifinder
-
- IRC nickname: How to be me
Re: Garmin GPS kan ikke ses i Windows stifinder
Du kan jo prøve uden at installere Ubuntu.
Når lejligheden byder sig.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Garmin GPS kan ikke ses i Windows stifinder
Hej og velkommen til forummet.
Det er en lidt specefik sag du har, men nogle af termerne er meget løst defineret så det skal vi nok lige have på plads før vi kan hjælpe.
Hvordan forbinder du til disken? Er det via et USB kabel, eller indsætter du et SD-kort? Hvis kabel, ved du så om den fungere som en ekstern disk eller MPT-filoverførsel.
Hvordan har du slettet indholdet? Er det ved at markere filerne og smide dem i papirkurven, eller har du formateret den?
Hvordan har du kopieret "en gammel kopi" tilbage på disken? Hvordan oprettede du oprindelig kopien, er det bare filer i en mappe, eller har du lavet en klon af disken?
Kan du se enheden i diskhåndteringen? Hvordan ser det ud der?
Hvad er det for en gammel enhed, hvordan har du opbevaret den "korrekte kopi" (igen, filer eller et disk billede)?
Som kurt er inde på så kan man køre Ubuntu direkte fra installations mediet uden faktisk at installere, og på den måde teste om tingende fungere for en.
Det er en lidt specefik sag du har, men nogle af termerne er meget løst defineret så det skal vi nok lige have på plads før vi kan hjælpe.
Hvordan forbinder du til disken? Er det via et USB kabel, eller indsætter du et SD-kort? Hvis kabel, ved du så om den fungere som en ekstern disk eller MPT-filoverførsel.
Hvordan har du slettet indholdet? Er det ved at markere filerne og smide dem i papirkurven, eller har du formateret den?
Hvordan har du kopieret "en gammel kopi" tilbage på disken? Hvordan oprettede du oprindelig kopien, er det bare filer i en mappe, eller har du lavet en klon af disken?
Kan du se enheden i diskhåndteringen? Hvordan ser det ud der?
Hvad er det for en gammel enhed, hvordan har du opbevaret den "korrekte kopi" (igen, filer eller et disk billede)?
Som kurt er inde på så kan man køre Ubuntu direkte fra installations mediet uden faktisk at installere, og på den måde teste om tingende fungere for en.