Jeg har et problem med lyden på min computer. Når jeg f.eks hører musik på Clementine, spiller et spil på Steam eller ser en video på Youtube, så kan lyden godt finde på at hakke nogle gange, og det er sådan en.. ved ikke lige, hvordan man skal forklare det, men det er sådan en ”glitchy” lyd, der varer 2 sekunder. Det har virkelig irriteret mig i lang tid, fordi jeg har haft Ubuntu 14.04.03 installeret ved siden af Windows 8.1 på den samme computer, og der havde jeg også det samme problem på Ubuntu. Lyden virkede dog fint nok på Windows..
Jeg har prøvet at åbne Terminal, smutte ind på alsamixer og deaktivere for Auto-Mute Mode, men det virkede desværre ikke. Der er nogle, der siger, at man bare skal åbne alsa-base.conf med Terminal og indsætte ”options snd-hda-intel model=generic”, men der står på Canonicals blog, at det muligvis kan skabe problemer, så det har jeg ikke prøvet. Jeg ved ærligt talt ikke, hvad jeg skal gøre, for jeg overvejer at skifte til Linux Mint, hvis der overhovedet ikke findes en løsning, selvom jeg er glad for Xubuntu og kun har haft det i lidt under en måned
Jeg bruger en laptop btw (HP Pavilion 15 med AMD Radeon R4 (open source-drivere) og 64-bit Xubuntu)
Kode: Vælg alt
sudo lshw -c multimedia
*-multimedia:0
description: Audio device
product: Kabini HDMI/DP Audio
vendor: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI]
physical id: 1.1
bus info: pci@0000:00:01.1
version: 00
width: 64 bits
clock: 33MHz
capabilities: pm pciexpress msi bus_master cap_list