Ok, så har du i det mindst fundet ud af hvordan man starter fra tidligere kerner. Det får du muligvis brug for igen hvis du vælger at lukke maskinen. Jeg regner dog ikke med at de vil blive være end det mens vi arbejder. Det værste du kan gøre pt. er at lade maskinen være i den tilstand den er nu, hvis den løber helt tør kan den begynde at opføre sig mærkeligt, lukke og muligvis ikke være til at starte uden en live-disk. Jeg fra råder dig at lukke maskinen nettop for at du skulle undgå det eller legende problemer under processen. Men du er selvfølgelig selv herre over hvad du gør.
Manuel oprydning er langhåret tidskrævende og har på ingen måde nogen fordele så det er ikke noget vi skal begynde på før vi har udelukket muligheden for at løse det med de værktøjer der er beregnet der til.
Tweak og Synaptic giver mig ikke godt nok feedback til at jeg kan se præcis hvad der sker, så det bliver via terminalen.
De mange filer kommer af de mange opdateringer over årene samt andet software du har installeret gennem tiden.
Din disk er delt i en / og en /home, på home er de ting du foretager dig (netbank etc.) her har du brugt 1%. Hade det været sat op med 1 partition ville du have 52% tilbage af disken.
Jeg kan som sagt ikke tilbyde dig en mere personlig support en her gennem forummet.
Den automatiske vil ikke fjerne nogen kerner, blot kode filerne (headers) som kun er nødvendige for installere grafikdrivere. 64 kernen er kun delvist installeret hvilket er hvorfor dit system pt. har problemer. Den aktuelle er 99, så der er stadig et par trin tilbage til at fungere som det skal.
Her er en lille oversigt over hvad der skal gøres for at din computer igen kommer til at køre korrekt.
1. vi skal have frigjort noget plads.2. vi skal have færdig gjort installationen af 64.
(her efter kan du genstarte og lukke som normalt)
3. vi skal have ryddet op på systemet.
4. vi skal have installeret de aktuelle opdateringer.
5. vi skal rydde helt op på systemet.
Jeg håber det giver dig lidt trykhed, eller i det mindst klarhed, omkring situationen. Men lad os nu komme videre i processen, kør følgende kommando og giv mig der efter resultatet.