Små problemer med 8.04 Hardy Heron

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
FlemmingLeer
Geografisk sted: Vejle

Små problemer med 8.04 Hardy Heron

Indlæg af FlemmingLeer »

Jeg kan ikke genstarte min installation via reboot og den lukker heller ikke helt ned, når jeg vil slukke for computeren
    Jeg kan ikke installere Vmware server edition via synaptic/adept manager, så min windows installation kan jeg ikke komme til :(. Når jeg vælger "request install" sker der intet.
    Acrobat reader virker ikke i Firefox 3 beta 5, men den er installeret i Kubuntu

Jeg har installeret via nettet, hvor den hentede Hardy Heron 8.04 ned og installerede oveni Kubuntu 7.10. Det gør jeg af rent praktiske årsager (læs dovenskab), da jeg ikke gider bøvle med flere installationer og heller ikke vil miste mine indstillinger og gamle mails.

Jeg har forgæves ledt efter løsninger på ovenstående problemer, men har ikke fundet nogen - endnu.

Hvis du har en løsning på ovenstående, så ville jeg blive meget glad. :)
Kubuntu 9.04, 2 Ghz AMD, 1024 MB Ram, ATI Radeon Radeon 9600 XT Saphire 256 MB ram, Bundkort, MSI KT4 Ultra
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Små problemer med 8.04 Hardy Heron

Indlæg af Christian.Arvai »

jeg kan se på de mange forskellige indlæg herinde i ubuntu forum , at der kan være muligheder
for div fejl under opdateringen 7.10 til 8.04 , jeg ville bide i det sure æble og hente en ny iso fil.

http://se.releases.ubuntu.com/hardy/

brænd iso filen som image (billede) og ved den laveste hastighed du kan
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
FlemmingLeer
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af FlemmingLeer »

Opdatering af Kubuntu core udsendt igår gør, at genstart og nedlukning nu foregår på normal vis.

Dejligt dejligt :)
Kubuntu 9.04, 2 Ghz AMD, 1024 MB Ram, ATI Radeon Radeon 9600 XT Saphire 256 MB ram, Bundkort, MSI KT4 Ultra
Volle
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Volle »

http://maketecheasier.com/installing-vm ... 2008/04/29

Den her brugte jeg til at installere vmware-server i Hardy Ubuntu

Opdatering af kernel lagde så min vmware-server ned, MEN kørte blot any-any update igen og så virkede den fint igen.
Mvh Volle
Hardy Heron 8.04 - Compiz Fusion på Zepto 6214