@AJenbo
Jeg må bøje mig for din påstand om, at en mailkonto på Hotmail i dag kan styres med Thunderbird.
Så det har jeg skrvet et lille stykke om:
Fra Hotmail til Thunderbird
Det er sikkert en meget gammel nyhed for mange her, at Thunderbird godt kan tilkobles Hotmail, og det kan være en metode til at få sine mails ud på en lokal backup eller over på en anden mailkonto, hvis man vil.
For mit vedkommende er jeg meget glad for at kunne hente dem ned og gemme lokalt.
Jeg er fra den tid, hvor Hotmail pludselig nægtede Outlook Express adgang, og jeg stod tilbage med mange indebrændte mails på den skrabede og irriterende brugerflade, som hotmail tilbød/tilbyder på deres webmail.
Derfor er jeg overbevist om, at det ikke er en service, som vi må stole på varer ved, og derfor vil jeg selvfølgelig anbefale alle med vigtige hotmailkonti, at de benytter sig af det og trækker deres mails ud, før de igen bliver låst og tvunget til at videresende dem enkeltvis, hvis de vil have dem ud. Eller det ligefrem går endnu værre.
Redigér > Kontoindstillinger
nederst til venstre vælges Kontohåndtering > Tilføj mailkonto....
Og så er det bare at indtaste Navn, mailadresse og password , så kan Thunderbird sættes til at søge efter kontoen.
For at øge sikkerheden i overførslen kopierede jeg først mails over i en midlertidig mappe, så jeg kunne tjekke, om det var gået godt, før jeg sendte dem videre ned på langtidslager. Måske fumlede jeg lidt og begyndte at kopiere, før Thunderbird var færdig med at synkronisere, men i hvert fald viste det sig som en god ting, at jeg havde valgt den metode.
Er thunderbird fuldt synkroniseret, så kan man muligvis også spare en del tid ved at gå off-line og arbejde, når mails f.eks. skal flyttes ud i andre mapper.
Beklik det, hvem der er uenig.
Angående backuppen, så må jeg også give dig ret, det blev lidt rodet formuleret.
Ret skal være ret, og jeg tror bestemt også, at Hotmail har en god og gratis backup.
Men den dækker nok ikke, hvis man selv sletter mails, og det skal den vel heller ikke, ligesom en offentlig mailservice heller ikke ville skulle det..?
Den skal altså kun dække, hvis deres server bliver slettet af en hacker eller går i brand osv.
Anderledes ser det ud, hvis f.eks. et webhotel suspenderer en side og ikke kan/vil aktivere den igen med mindre de får kassen for det.
Sker det, så ser du nok, at vi er tilbage ved mit oplæg, og det ikke hjælper meget at have sit eget domæne. Du kan hverken sende eller modtage en ærlig mail, og har du glemt et password og beder om et nyt, så bliver det sendt til en mailkonto, som du ikke kan læse.
Du får bare en lang næse.......
Og ligeså, hvis de går konkurs osv.
Sådan noget ville det offentlige næppe byde deres borgere med en mailkonto.
Ja, politikerne kan vælge at lukke for en offentlig mailservice igen. Men hvorfor skulle de dog gøre det, hvis den først er indført, næsten intet koster, og borgerne er lykkelige for den som et tryghedsskabende supplement, og de samtidigt må erkende, at den kan spare samfundet for en masse unødigt arbejde.?