Hvis jeg sætter computeren i docken i lukket tilstand, sker der intet. Under computerens strømstyring har jeg markeret 'gør intet' når låget lukkes. Hvis jeg åbner skærmen og logger ind, kommer der billede på min eksterne skærm - men altså et parallelt skærmbillede (eller hvad man kalder det, nå de to skrærme fungerer som hver sin del at ét stort billede).
Jeg tænkte, at en middelmådig løsning kunne være at klone skærmene, men så får jeg et meget smalt, komprimeret billede på den lille skærm på den bærbare og et langt, udstrakt billede på den eksterne.
Ifølge skærmindstillingsmenuen er min bærbares skærm en 13" (1366x768) og min ekster skærm en 23" (1920x1080). Hvis jeg kloner vælger computeren en 1024x768 opløsning.
Mine to problemer er:
1) Kan det ikke lade sig gøre at bruge docken således, at jeg bare sætter den lukkede computer i, og så kommer der signal til skærmen?
2) Hvordan får jeg den eksterne skærm til at vise det billede, der er/ville være på den bærbares skærm?
Jeg tror, det er en fordel for jer, at få disse oplysninger:
Kode: Vælg alt
jb@jb-x240m ~ $ lspci -nn | grep -i vga
00:02.0 VGA compatible controller [0300]: Intel Corporation Haswell-ULT Integrated Graphics Controller [8086:0a16] (rev 0b)
jb@jb-x240m ~ $