Min lyd er væk (Løst)
-
- Geografisk sted: Ryslinge, Fyn
Min lyd er væk (Løst)
Lyden på min bærbare er forsvundet - måske kan jeg høre den meget svagt når jeg afspiller et videoklip.
Er der nogen, der har en ide om, hvor jeg kan finde den igen!!
Er der nogen, der har en ide om, hvor jeg kan finde den igen!!
Senest rettet af karl 29. nov 2009, 16:20, rettet i alt 1 gang.
Dell Ubuntu 24.04
-
- Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland
Re: Min lyd er væk
Prøv at tjekke din alsamixer og se om der er skruet ned for lyden:
Kode: Vælg alt
alsamixer
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.
-
Det var ikke det. Jeg har checket Alsamixeren og stillet alle kapper på medium, så der burde gå lyd igennem. Hvad kan det mon så være??
Dell Ubuntu 24.04
-
-
Jeg har stadig ingen lyd efter at have søgt rundt på nettet og forsøgt lidt af hvert.
Pc' en er en Fuitzu Siemens Amilo Pro med Ubuntu 8.04.
Jeg har en svag lyd, men ikke noget, der kan bruges til noget.
Er der nogen, der har et forslag til noget, jeg kan prøve?
Jeg har en svag lyd, men ikke noget, der kan bruges til noget.
Er der nogen, der har et forslag til noget, jeg kan prøve?
Dell Ubuntu 24.04
-
karl skrev:Det var ikke det. Jeg har checket Alsamixeren og stillet alle kapper på medium, så der burde gå lyd igennem. Hvad kan det mon så være??
Har du prøvet at sætte dem på maksimum? Og har står de på fuld, hvis du dobbeltklikker på lyd-ikonet?
Når en tråd er løst så marker den løst
-
Ja, jeg har stillet knapperne på maximum, men der er stadig meget lidt lyd. Der er lidt mere lyd, når jeg sætter hovedtelefoner til - dvs jeg kan høre lyd, når jeg har skruet op på maximum.
Kan der være fejl på lydkortet og er der mulighed for at checke det?
Hilsen
Karl
Kan der være fejl på lydkortet og er der mulighed for at checke det?
Hilsen
Karl
Dell Ubuntu 24.04
-
Hvilket lydkort? og hvilken bærbar?
-
Multimedia audio controller: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M) AC'97 Audio Controller (rev 03) ( Er det en oplysning, du kan bruge)
Hilsen
Karl
Multimedia audio controller: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M) AC'97 Audio Controller (rev 03) ( Er det en oplysning, du kan bruge)
Hilsen
Karl
Dell Ubuntu 24.04
-
Jeg vil gerne åbne denne gamle tråd igen.
Er der en, der vil hjælpe mig med mit lydproblem. Jeg har stadig ikke ret meget lyd. Det er bedre med hovedtelefoner, men kvaliteten er meget dårlig. Kan det være lydkortet, der er beskadiget?
Jeg har søgt rundt men ikke fundet en løsning
Er der en, der vil hjælpe mig med mit lydproblem. Jeg har stadig ikke ret meget lyd. Det er bedre med hovedtelefoner, men kvaliteten er meget dårlig. Kan det være lydkortet, der er beskadiget?
Jeg har søgt rundt men ikke fundet en løsning
Dell Ubuntu 24.04
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
er du sikker på at du bruger alsa til at spille?
jeg havde et lignende problem da jeg brugte oss drivers, men efter skiftet til alsa virker det super.
elles må jeg desværre sige at sådanne problemer plejer jeg kun at kunne løse hands on ved at rode rundt forskellige steder og se om noget stikker ud som noget der ku gøre en forskel
jeg havde et lignende problem da jeg brugte oss drivers, men efter skiftet til alsa virker det super.
elles må jeg desværre sige at sådanne problemer plejer jeg kun at kunne løse hands on ved at rode rundt forskellige steder og se om noget stikker ud som noget der ku gøre en forskel
-
Ja, jeg bruger Alsa og så vidt jeg kan se, ser det rigtigt ud, men der er ikke noget lyd. Jeg har rodet rigtig meget rundt, men har altså ikke fundet noget, der kan hjælpe.
Forslag er meget velkomne!!
Forslag er meget velkomne!!
Dell Ubuntu 24.04
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Hejsa,
Har du måske en drejeknap til at skrue op og ned for lyden med? Så kan problemet ligge der. På min Toshiba bærbare har jeg en drejeknap og selvom den er skruet ned, vises lydstyrken stadig til at være f.eks. 100% - så det kan snyde, hvis du softwaremæssigt har skruet op, men ikke hardwaremæssigt. Det er det eneste bud jeg har.
Har du måske en drejeknap til at skrue op og ned for lyden med? Så kan problemet ligge der. På min Toshiba bærbare har jeg en drejeknap og selvom den er skruet ned, vises lydstyrken stadig til at være f.eks. 100% - så det kan snyde, hvis du softwaremæssigt har skruet op, men ikke hardwaremæssigt. Det er det eneste bud jeg har.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Jeg havde problemer med, ikke at have lyd i spil pga. pulseaudio. Prøv følgende i terminalen for at slå pulseaudio midlertidigt fra
Dette gør ikke ændringerne permanent, men tillader os at se om der lyd hvis du kører uden pulseaudio. Efter genstart er pulseaudio igen default. Hvis det virker laver vi ændringerne permanente.
sudo killall pulseaudio
sudo alsa force-reload
Dette gør ikke ændringerne permanent, men tillader os at se om der lyd hvis du kører uden pulseaudio. Efter genstart er pulseaudio igen default. Hvis det virker laver vi ændringerne permanente.
-
Det var meningen, jeg skulle taste begge kommandoer, før jeg prøvede - ikke!
Det gav desværre ikke mere lyd.
Måske er det en hardwarefejl???
Det gav desværre ikke mere lyd.
Måske er det en hardwarefejl???
Dell Ubuntu 24.04