Ja den procedure jeg foreslår anno 2014 virker uden at jeg skal navigere med terminal i forskellige foldere.
Jans forslag tager afsæt i at man skal downloade til folderen "Hentede filer" derefter navigere terminal derhen og eksekvere udpakning og afviklet af programmet det er jo godt nok, der er dog en lille drilsk lille detalje (jeg hader den slags, jeg er dårlig til tekniske detaljer...)
At navigere i mapper med Terminal kræver at man opfatter forskellen på
1. Hentede filer og
2. Hentede/ filer
Således virker
cd Hentede filer
ikke i terminal men
cd Hentede/ filer
bringer dig til det rigtige sted at udpakke og eksekvere fra. Det er pointen i Jans procedure. Man skal huske at du selv må indtaste navn på den Brother printer du har.
Jeg har ikke forsøgt mig med netværkinstallation - men lavet en procedure som simpelt bruger Brothers egen printer-installations-pakke.
Det bliver for teknisk for min lille hjerne at anvigere med terminal - den procedure jeg forestlår funker for mig også hvad angår 64 bit system og scanning på printeren. Man behøver ikke navigere med terminals underlige forståelse af blanktegn (mellemrum) som har givet andre Ubuntu brugere problemer:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=35&t=19359&start=15Hvad er grunden til at den folder (Hentede filer) har et todelt navn forresten? Det giver jo problemer tydeligvis
Kardemommeloven er en god ting.