På en dansk hjemmeside, hvor man kan købe film og musik downloads, læste jeg det her.
Konvertering af WMA til MP3
For at kunne afspille musikken eller lydbogen på en iPod og andre afspillere der ikke er kompatible med Windows’ DRM licenser, skal den konverteres til MP3-format. Sådan gør du:
1. Hvis du afspiller musikken for første gang, skal du afspille et kort stykke af hvert enkelt nummer i Windows Media Player 10 eller højere for at hente licenserne. Bemærk, at du skal være logget på internettet imens denne handling udføres.
Skal jeg forstå det således, at når man på en microsoft computer afspiller en wma fil i windows media player, og computeren har forbindelse til internettet, vil der ske en dataudveksling mellem computerens windows media player og microsoft corp? Hvis det er tilfældet, kender man indholdet af den dataudveksling, der sker? Sker dataudvekslingen kun en gang eller hver gang, man afspiller wma filen?
Tak.
Når wma afspilles kontaktes microsoft?
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Når wma afspilles kontaktes microsoft?
Jeg ved ikke hvordan at det teknisk foregår, jeg hæfter mig mere i følgende. Det er da næsten en vittighed i sig selv, hvis at et firma vil sælge til Apple brugere, men samtidigt kræver at disse brugere, selv konventere købte filer via Windows Media Player
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Du kan læse lidt om hvordan det virker her: http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Media_DRM#How_it_works
For at den udveksling kan ske skal du godkende følgende første gang du starter windows media player:
Du behøver ikke godkende det, men så kan du ikke afspille DRM-beskyttede filer. I det tilfælde vil der ikke ske udveksling mellem dig og en licens-server.
Jeg er nu ikke sikker på at det nødvendigvis er MS der hoster licens-serveren som kontaktes.
Tekniske dokumenter:
http://download.microsoft.com/download/9/5/E/95EF66AF-9026-4BB0-A41D-A4F81802D92C/MS-DRM.pdf
For at den udveksling kan ske skal du godkende følgende første gang du starter windows media player:
Hent automatisk brugerrettigheder, når jeg afspiller eller synkroniserer en fil
Du behøver ikke godkende det, men så kan du ikke afspille DRM-beskyttede filer. I det tilfælde vil der ikke ske udveksling mellem dig og en licens-server.
Jeg er nu ikke sikker på at det nødvendigvis er MS der hoster licens-serveren som kontaktes.
Tekniske dokumenter:
http://download.microsoft.com/download/9/5/E/95EF66AF-9026-4BB0-A41D-A4F81802D92C/MS-DRM.pdf
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Det gælder kun wm* filer med drm