Hejsa UbuntuDK.
Jeg har en webserver der tillader uploads. Jeg har en række brugere jeg ikke ønsker bruger min server. Visse domæner. Brugerne kan jeg skræmme væk sådan her. (De fleste har jo referrer til i deres browsere)
http://www.htaccess-guide.com/deny-visitors-by-referrer/
Men i /var/log/apache2/*.log, kan jeg se hvilke filer de efterspørger, dem ønsker jeg at slette automatisk. Jeg bruger allerede cron til at slette visse filer ud fra nogle kendte navne, men det er ikke godt nok. Derfor ønsker jeg en måde at kunne matche en referrer i en log fil, på samme linie er filens navn nævnt, er der et match, skal den fil slettes i /var/www/html/xxx/filnavn.
Men det kræver "bare" lidt mere end jeg lige kan forstå selv, et program skal kunne tjekke .log filerne, finde et match og er der et match med referrer skal programmet kunn finde forstå .log filens format og finde filnavnet og efterfølgende udføre en rm kommando på det navn.
Nogle ideeer ?
Slet filer udfra apache2 referrer.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Slet filer udfra apache2 referrer.
Brug grep med noget regex magi
-
Så må jeg finde ud af hvad det er for nogle kommandoer. håber bare det kan klares via en .sh fil og cron.
Formattet ser sådan her ud.
Tak for svarer AJenbo.
Formattet ser sådan her ud.
Kode: Vælg alt
88.88.88.22 - - [31/Aug/2014:19:46:26 +0200] "GET /filer/Hansens-mad.7z HTTP/1.1" 403 419 "http://ulovligt-domain.dk/index.php/topic,5111.0.html" "Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Firefox/24.0"
Tak for svarer AJenbo.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
AJenbo skrev:Brug grep med noget regex magi
Hot tip: find kommandoen kan både finde f.eks. en fil med regex magi og så køre en kommandoen på den matchede fil.
Se mere på:
http://manpages.ubuntu.com/manpages/trusty/man1/find.1.html
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
apropos:
Skal man anonymisere eller bruge et eksempel domæne så bruger man example.com som domæne.
Bonus er at DNS servere er hard-coded til at svare NXDOMAIN på lige præcis det domæne.
/Lars
DoYouSpeakWak skrev:ulovligt-domain.dk
Skal man anonymisere eller bruge et eksempel domæne så bruger man example.com som domæne.
Bonus er at DNS servere er hard-coded til at svare NXDOMAIN på lige præcis det domæne.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Jeg tror ikke find kan bruges da de skal findes ud fra linjer i en log og ikke selve filerne