AJenbo skrev:God ide med user bin
At cp programmet kan vel resultere i at det ikke kan finde sine afhængigheder.
Vidste ikke at et symbolsk link ikke kan håndtere parametre, dem må jeg lige prøve.
Forstår ikke ideen med at til føje det til opstarten, det er jo ikke altid han skal scanne et dokument når han tænder compteren
Jeg indrømmer gerne at jeg ikke kender programmet.
Jeg gættede på at programmet havde sine afhængigheder fra systemet, og så er det lidt ligemeget hvor det bliver kørt fra. Er der lib*.so filer i mappen der kopieres fra - og som programmet er den eneste bruger af, så er det rigtigt nok at det ikke kan starte fra et symlink.
For at være præcis kan man egentligt godt kalde med parametre, det virker bare ikke altid på grund af andre ting er min erfaring., f.ek.s fordi at programfilen der symlinkes til er en shell-script wrapper der gør nogle ting før det egentlige program starter. Shell scriptet er oftest lavet sådan at det forventer er i samme mappe som sig selv, eller i en eller anden undermappe i forhold til shell script wrapperen.
Det med at føje programmet til opstarten - det er ikke en daemon (=service)? Dvs at når programmet er startet kan man bare vælge scan inde fra f.eks. GIMP/libreoffice etc.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og
indlejede systemer, hvor indlejrede systemer
er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags