ubuntu 12.04
desktop sharing i software center
Er forbindelsen krypteret?
Tak.
desktop sharing krypteret?
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: desktop sharing krypteret?
Er det krfb du tænker på? Den ser ud til at køre med VNC som ikke i sig selv er krypteret, men hvis den eks. kan køre den over SSH vil den være krypteret.
Tak for svar.
Når man søger efter desktop sharing i software centret fremkommer resultaterne desktop sharing og krfb.
Er krfb en gui til desktop sharing? Når man starter desktop sharing, er der ikke info om forbindelsen krypteres.
Når man søger efter desktop sharing i software centret fremkommer resultaterne desktop sharing og krfb.
Er krfb en gui til desktop sharing? Når man starter desktop sharing, er der ikke info om forbindelsen krypteres.
-
- Admin
Jeg får kun den ene. Måske er det vino du hentyder til?
Ja, det er vino.
Hvis jeg skriver 'vino' i software centrets search box fremkommer et program, der hedder 'desktop sharing'.
Jeg vil gerne vide, om programmet anvendes selvstændigt eller det skal bruges sammen med 'krfb'?
Hvis forbindelsen til en anden computer kan krypteres, hvordan gør man det?
Hvis jeg skriver 'vino' i software centrets search box fremkommer et program, der hedder 'desktop sharing'.
Jeg vil gerne vide, om programmet anvendes selvstændigt eller det skal bruges sammen med 'krfb'?
Hvis forbindelsen til en anden computer kan krypteres, hvordan gør man det?
-
- Admin
Vino sætter en VNC server op, hvis du kun vil have den skal kunne tilgåes krypteret skal du installere ssh-server og sætte din firewall til at blokere port 5900 indgående og så benytte en klient der undersøtter SSH+VNC.
Tak for svar.
Dvs for at remote computer med krypteret forbindelse kan virke, skal 2 programmer installeres
vino dvs desktop sharing
ssh-server
Rigtigt?
Og jeg skal bruge en viewer.
Kan SSL/SSH VNC Viewer bruges?
Hvis jeg søger 'ssh-server' i synaptic package manager, finder jeg ikke en pakke, der hedder det.
Den pakke, jeg skal installere, er det
openssh-server eller
ssh?
Dvs for at remote computer med krypteret forbindelse kan virke, skal 2 programmer installeres
vino dvs desktop sharing
ssh-server
Rigtigt?
Og jeg skal bruge en viewer.
Kan SSL/SSH VNC Viewer bruges?
Hvis jeg søger 'ssh-server' i synaptic package manager, finder jeg ikke en pakke, der hedder det.
Den pakke, jeg skal installere, er det
openssh-server eller
ssh?
-
- Forfatter
- Geografisk sted: Christianshavn
Det er openssh-server
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
-
- Admin
Ja det er rigtig. Vær dog klar over at hvis ikke du blokere for port 5900 vil det også være muligt at logge ind uden kryptering