Enable compositing support and relaunch Netflix skrivebord

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
ptloof
IRC nickname: per loof

Enable compositing support and relaunch Netflix skrivebord

Indlæg af ptloof »

Efter at have skiftet fra Windows XP til Lubuntu 13.10 vil min computer ikke streame Netflix.

Har installeret wine/netflix og når jeg klikker på Netflix Desktop ikonet skriver den "Compositing is not available, please enable compositing support and relaunch Netflix skrivebord"

Erich Hoover skriver:
Generally you need to edit the file "/etc/X11/xorg.conf" as the superuser (sudo gedit /etc/X11/xorg.conf) and edit the line that says:
Option "Composite" "Disable"
to read:
Option "Composite" "Enable"

Men når jeg skriver det i controlleren svarer den:
"kommando ikke fundet"
Ivan
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Enable compositing support and relaunch Netflix skrivebo

Indlæg af Ivan »

ptloof skrev:Efter at have skiftet fra Windows XP til Lubuntu 13.10 vil min computer ikke streame Netflix.

Har installeret wine/netflix og når jeg klikker på Netflix Desktop ikonet skriver den "Compositing is not available, please enable compositing support and relaunch Netflix skrivebord"

har du installeret på denne måde http://www.ubuntugeek.com/install-netflix-in-ubuntu-13-1013-04-using-ppa.html

ptloof skrev:Erich Hoover skriver:
Generally you need to edit the file "/etc/X11/xorg.conf" as the superuser (sudo gedit /etc/X11/xorg.conf) and edit the line that says:
Option "Composite" "Disable"
to read:
Option "Composite" "Enable"

Men når jeg skriver det i controlleren svarer den:
"kommando ikke fundet"

gedit findes ikke i Lubuntu, enten installer gedit eller brug leafpad i stedet (sudo leafpad /etc/X11/xorg.conf) men om det gavner tvivler jeg dog på
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Enable compositing support and relaunch Netflix skrivebo

Indlæg af AJenbo »

Du skal være klar over at Netflix via Wine er meget processor krævende da det pt. ikke er muligt at lave video acceleration.

Composite kræver desuden at dit grafikkort fungere med 3D acceleration (det kan også lade sig gøre med brug af yderligere CPU resourcer, eller 2D acceleration under de rette forhold) og du skal også lidt vide hvad du gør når du redigere xorg.conf ellers kan du risikere at maskinen ikke vil starte op med skrivebordet efterfølgende. Sker det så login på terminalen og kør følgende kommando:

Kode: Vælg alt

sudo rm /etc/X11/xorg.conf; sudo reboot

Et alternativ der måske vil fungere bedre for dig er at bruge pipeligt, det er igen en løsning via Wine, men det er kun selve Silverlight der der køre via Wine.