Nets siger nej til fri NemID klien skrevet i JavaScript
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
-
- Geografisk sted: Erslev på Mors
Re: Nets siger nej til fri NemID klien skrevet i JavaScript
Jeg ved sku ikke hvad jeg skal sige til det.
Kan ikke forstå når der kommer en gut fra det normale verden med en løsning/forslag til løsning.
Men nej den vil vi ikke kigge på der vi får 47millioner for vores løsnings.
Det var bedre de havde inviteret ham til en møde og så på hans ting.
Tænkt hvis det var noget meget sikker og nem løsning der kunne spare staten for mange millioner.
Så dem der har brug for pengene kunne få dem i stedet.
Kan ikke forstå når der kommer en gut fra det normale verden med en løsning/forslag til løsning.
Men nej den vil vi ikke kigge på der vi får 47millioner for vores løsnings.
Det var bedre de havde inviteret ham til en møde og så på hans ting.
Tænkt hvis det var noget meget sikker og nem løsning der kunne spare staten for mange millioner.
Så dem der har brug for pengene kunne få dem i stedet.
Lubuntu 18.04 LTS
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Det skøre er også at det jo kun er klienten har har lavet om, hvis en stor del af deres sikkerhed ligger i klienten er deres system fallit.
-
Ja den tanke havde jeg også, men det kan sku ikke passe at alt deres sikkerhed er i selve klienten.
Hvis det er tilfælden det meget skrammene.
Men så er det godt vi bruger linux, så er vi ikke så udsatte som dem der windows nørder samfundet er fyldt op med.
Hvis det er tilfælden det meget skrammene.
Men så er det godt vi bruger linux, så er vi ikke så udsatte som dem der windows nørder samfundet er fyldt op med.
Lubuntu 18.04 LTS
-
- Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus
Problemer er at det offentlige Danmark bruger det i f.eks. borger.dk osv.
Vi burde som frie danskere kræve at de giver os os adgang til de offentlige tjenester med brugernavn og password
eller i det mindste med valgfrit styresystem.
Det næste kan passende være, at de offentlige ikke bruger så mange af vores alle sammens skattekroner til den slags propritær software, der ikke fungerer ordentligt.
Det ser ud til at det offentlige nu i digitaliseringstiden er indhyllet i en proprietær IT-mafia.
// Henning
Vi burde som frie danskere kræve at de giver os os adgang til de offentlige tjenester med brugernavn og password
eller i det mindste med valgfrit styresystem.
Det næste kan passende være, at de offentlige ikke bruger så mange af vores alle sammens skattekroner til den slags propritær software, der ikke fungerer ordentligt.
Det ser ud til at det offentlige nu i digitaliseringstiden er indhyllet i en proprietær IT-mafia.
// Henning
-
buddig skrev:Det ser ud til at det offentlige nu i digitaliseringstiden er indhyllet i en proprietær IT-mafia.
// Henning
Det tror jeg da simpelhen slet ikke på.
Lubuntu 18.04 LTS
-
- Forfatter
- IRC nickname: Blueeyez
Jeg vil vove at påstå at de nok afviser dette er for at undgå folk der vil misanvende det.
Og at hvis folk gør og deres konto bliver tømt, ja så er det selvforskyldt... Men ja gad vide hvem der får alle de millioner.. Nem id er efter min mening en fornuftig løsning hvis de havde baseret den på javascript og ikke java!
Og at hvis folk gør og deres konto bliver tømt, ja så er det selvforskyldt... Men ja gad vide hvem der får alle de millioner.. Nem id er efter min mening en fornuftig løsning hvis de havde baseret den på javascript og ikke java!
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk