En lille quad core sag, klar til Uburtu
http://nanopc.org/index.html
NanoPC
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: NanoPC
Virker interasant, men 4GB disk plads er lidt småt, måtte godt have været 8GB.
-
- Geografisk sted: Erslev på Mors
Jeg synes at sådan nogle mini computer er rimelig interessante, Jeg har i et stykke tid overvejret om jeg skulle skifte min thinkpad ud med sådan en, så kan thinkpad'en komme på pension ude på mit værksted.
Findes der sådan nogle der er kan bruges til alm hverdags brug.
Youtube på fuld skærm på en 24" HD skærme og bare alm brug uden spil andet krævene.
Findes der sådan nogle der er kan bruges til alm hverdags brug.
Youtube på fuld skærm på en 24" HD skærme og bare alm brug uden spil andet krævene.
Lubuntu 18.04 LTS
-
- IRC nickname: Martinjo84
Intel Nuc gør det rigtig godt og har en rigtig Intel CPU, Jeg bruger en I3 model til media center.
Den spiller alt hvad jeg smider efter den uden at hoste efter kræfter.
Jeg kan nu også skaffe modellen hjem hvor man kan montere en rigtig 2.5" harddisk så man kan have en 500Gb eller større disk i.
Den spiller alt hvad jeg smider efter den uden at hoste efter kræfter.
Jeg kan nu også skaffe modellen hjem hvor man kan montere en rigtig 2.5" harddisk så man kan have en 500Gb eller større disk i.
-
- IRC nickname: mbh
- Geografisk sted: København
Hvilken bundlinjepris taler vi så om?
Lad os sige, at dollarkursen er 5 DKK- altså en USA listepris på 350 DDK. Hertil kommer det "ekstra", du nævner. Hvor lander du/vi prismæssigt her i kongeriget?
mbjornbak
Lad os sige, at dollarkursen er 5 DKK- altså en USA listepris på 350 DDK. Hertil kommer det "ekstra", du nævner. Hvor lander du/vi prismæssigt her i kongeriget?
mbjornbak
-
- Admin
Dolleren er lidt under 5.4 så prisen er 370,-
Jeg syndes ikke der er nogen der nævner noget ekstra udstyr, det Martin snakker om er en helt anden maskine.
Jeg vi råde end til at købe et SD kort eller en USB disk så man har mere end de 4GB at gemme ting på.
Hvis ikke du i forvenjen har en skærm skal den self også købes samt mus og tastatur. Har du ikke mulighed for at trække netværks kabler skal du også have en USB wifi dongel.
I skal være opmærksomme på at det er en ARM cpu hvilket betyder man ikke kan installere Flash samt visse andre programmer der kun findes til x86.
Jeg syndes ikke der er nogen der nævner noget ekstra udstyr, det Martin snakker om er en helt anden maskine.
Jeg vi råde end til at købe et SD kort eller en USB disk så man har mere end de 4GB at gemme ting på.
Hvis ikke du i forvenjen har en skærm skal den self også købes samt mus og tastatur. Har du ikke mulighed for at trække netværks kabler skal du også have en USB wifi dongel.
I skal være opmærksomme på at det er en ARM cpu hvilket betyder man ikke kan installere Flash samt visse andre programmer der kun findes til x86.
-
OK
Nano PC til ca. 370 DKK
Har i forvejen skærm, tastaturog en ledig usb-nøgle på 32 Gib. Hvis jeg så flotter mig med en wifi-dingle, er jeg vel oppe at køre for 500 DKK ?
Det er da ikke så tosset!--- For mig vil det være afgørende, at jeg kan køre NemID/Netbank mv. til den pris. Kan jeg mon det?
mbjornbak
Nano PC til ca. 370 DKK
Har i forvejen skærm, tastaturog en ledig usb-nøgle på 32 Gib. Hvis jeg så flotter mig med en wifi-dingle, er jeg vel oppe at køre for 500 DKK ?
Det er da ikke så tosset!--- For mig vil det være afgørende, at jeg kan køre NemID/Netbank mv. til den pris. Kan jeg mon det?
mbjornbak
-
- Admin
OpenJDK og Firefox findes til ARM så det skulle gerne fungere uden problemer
-
Tak. Så spørgsmålet, om NanoPC med tilhørende wifi-dingle er på det danske marked og i givet fald til hvilken pris. Skal jeg importere den fra fra USA, kommer der forsendelse/told/moms oven i ,og så står det ikke helt klart for mig, om man også skal betale for en evt. strømforsyning. Bundlinjen "svæver" mao.
mbjornbak
mbjornbak
-
- Admin
Den skal importeres. Strømforsyning følger med, men du skal gøre dem opmærksomme på at du skal have en til eu stik.
-
- IRC nickname: How to be me
Måske en sådan?
http://www.mytrendyphone.dk/shop/android-4-2-121919p.html?utm_source=Newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=Newsletter-mar3
http://www.mytrendyphone.dk/shop/android-4-2-121919p.html?utm_source=Newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=Newsletter-mar3
Når lejligheden byder sig.