Hej, ved ikke om det har betydning, men på min Medion med W8.1 er BIOS knald i låget som W8.1 er det.
Jeg tilsatte et administrativt password og et til for setup hvorefter forskellige muligheder åbnede.
W8.1 installationen har flere bittesmå partitioner hvor der 'leges' med bootsekvensen og ....
Man kan ikke nemt se dem og lige dér ligger nok forklaringen på det muntre startvalg i W-startmenuen, hvor der vælges og så rebooter maskinen med valget.
Jeg har fjernet alle medfølgende programmer jeg ikke vil have kørende fra maskinen, da de på en ikke særlig sjov måde lagde op til deres egne forudfattede BETALINGSRUTINER for at få fjernet 1200 fejl. Bruger uden problemer Advanced System Care 7 (free) og Wise programmer (Free). Kaspersky skulle fjernes med et hentet værktøj før det forsvandt og nu ligger der AVAST antivirus (Free) til 'beskyttelse'.
Meget trist for W at det vælter ind med popups-programmer, der infiltrerer maskinen og installerer en vældig mængde ligegyldigheder man har problemer med at få fjernet igen.
En ØVer af format , men det giver jo en del øvelse i OPvask.
Jeg har nu fjernet passwords igen og kan faktisk vælge imellem Ubuntu og W ved at taste F10 under startprocessen og så vælge den ønskede bootsekvens-enhed. Der er godt nok 2 Ubuntuer hvoraf kun den føtrste virker.
Men dét virker og uden alt dét reklamesnot W-systemet ikke bare faldbyder, men også tillader installation af.
Det er altså på en 64 bit maskine, men jeg glæder mig til 14.04 bliver sluppet løs for alvor. Der er jo ikke længe til dét nu.