Ubuntu på en hp envy x2
-
- IRC nickname: Nugginfuts
Re: Ubuntu på en hp envy x2
kan se jeg er lidt for rusten til det her må lige læse op på hvordan jeg får slettet samtlige af de filer der er på computeren så jeg kun har fra bootstick
-
- IRC nickname: How to be me
Nugginfuts skrev:kan se jeg er lidt for rusten til det her må lige læse op på hvordan jeg får slettet samtlige af de filer der er på computeren så jeg kun har fra bootstick
Hvis du vil slette hele harddisken og dermed også Windows kan du jo vælge at bruge hele harddisken under installation. Læg lige mærke til hvor den ligger boot så den ikke ligger den på usb-en.
Senest rettet af Kurt Christensen 15. feb 2014, 19:31, rettet i alt 1 gang.
Når lejligheden byder sig.
-
Kurt Christensen skrev:Nugginfuts skrev:kan se jeg er lidt for rusten til det her må lige læse op på hvordan jeg får slettet samtlige af de filer der er på computeren så jeg kun har fra bootstick
Hvis du vil slette hele harddisken og dermed også Windows kan du jo vælge at bruge hele harddisken under installation. Læg ligge mærke til hvor den ligger boot så den ikke ligger den på usb-en.
det var ikke min intention at slette hele harddisken da
jeg har læst mig frem til at mange har problemer med ubuntu på netop hp envy x2 tør ikke ende op med en maskine uden styresystem. så det bliver Dual boot
-
- Forfatter
- IRC nickname: LinuxMor
- Geografisk sted: Hadsten
Det første du bør gøre er, at lave gendannelses diske/USB, så du altid kan installere dit "fabriksbillede" igen, hvis det skulle gå helt galt
Vh. Jannie
-
Har nu fundet en guide til afinstallation af wubi som skal køres igennem bcdedit
men når jeg kører bcdedit som adminestrator åbner programet/terminalen kort og lukker ned igen med det samme... nogen der ved hvad det skyldes ? jeg er efterhånden ved at være god rød i hovedet
men når jeg kører bcdedit som adminestrator åbner programet/terminalen kort og lukker ned igen med det samme... nogen der ved hvad det skyldes ? jeg er efterhånden ved at være god rød i hovedet
-
Har du en gendannelses-cd eller adgang til en Windows 8-cd, jeg kunne godt tænke mig at redde windows først når nu du vil beholde det.
Senest rettet af Kurt Christensen 16. feb 2014, 13:24, rettet i alt 1 gang.
-
jeg er nu gået igang med et factory reset af min pc. og så tænker jeg at planen er at når det er sat op igen med win 8 kører jeg et boot med min boot stick med 12.04 og så skulle installationen gerne komme med muligheden for en partitions installation så vidt jeg husker
-
momsemor skrev:Det første du bør gøre er, at lave gendannelses diske/USB, så du altid kan installere dit "fabriksbillede" igen, hvis det skulle gå helt galt
Som momsemor foreslår, er det en god ide at lave en gendannelse-cd med Windows når du er færdig med at opgradere W8.
Mere avanceret er at klone W8 med Clonzilla.
-
der er intet cd drev i maskinen, har intet kendskab til clonezilla er det et partitions program
-
- Forfatter
- IRC nickname: LinuxMor
- Geografisk sted: Hadsten
Der ligger et program på din maskine til, at lave en gendannelses-USB med
Vh. Jannie
-
Nugginfuts skrev:der er intet cd drev i maskinen, har intet kendskab til clonezilla er det et partitions program
Ok så må det blive en usb-genoprettelse-pind
Clonzilla er et bootbar Program man også kan ligge på et usb-stik ved hjælp af Unetbootin. man kan klone hele harddiske over på en anden usb og derved let kopiere den tilbage på en ny harddisk eller den gamle hvis noget svigter.
-
super tak det må jeg gøre så
-
nå det lader til at jeg åbenbart bare ikke skal have ubuntu på min maskine.
den ene guide sagde at jeg skulle bruge en nøgle med min 256mb og den anden sagde 2gb så jeg købte en med 8. nu kræver den så 16gb. øv så status er at jeg sidder fast igen.
edit. jeg har netop lavet fuld factory reset og har bedt den om at slette alt der er blevet lavet ved computeren efter køb. men ved reboot starten den stadig op med mulighed for wubi... jeg må simpelthen melde pas nu. det er over mit niveau jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor der ikke er noget der virker.
den ene guide sagde at jeg skulle bruge en nøgle med min 256mb og den anden sagde 2gb så jeg købte en med 8. nu kræver den så 16gb. øv så status er at jeg sidder fast igen.
edit. jeg har netop lavet fuld factory reset og har bedt den om at slette alt der er blevet lavet ved computeren efter køb. men ved reboot starten den stadig op med mulighed for wubi... jeg må simpelthen melde pas nu. det er over mit niveau jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor der ikke er noget der virker.
-
-
Kurt Christensen skrev:Kan du ikke køre Windows nu da?
Jo windows kører fint. men når den starter op spørger den om jeg vil køre ubuntu ( wubi som fejler ) eller windows 8. det kan jeg bare ikke forstå eftersom jeg har nulstillet den til fabriks indstillinger.