Libre Office 4.2...

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
m nielsen

Libre Office 4.2...

Indlæg af m nielsen »

Hvornår kommer Libre Office 4.2 som opdatering til Ubuntu 12.04? http://www.computerworld.dk/art/229890/masser-af-nyheder-i-gratis-kontorpakke
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Libre Office 4.2...

Indlæg af AJenbo »

Når du opgradere til 14.04. Du kan også få den via et ppa
m nielsen

Indlæg af m nielsen »

AJenbo skrev:Når du opgradere til 14.04. Du kan også få den via et ppa

Hvad er ppa?
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Software kiler da der bliver flere eller nyere udgaver af programmer tilgængelige på dit system, prøv event. At google efter det
thj01
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af thj01 »

http://news.softpedia.com/news/How-to-Install-LibreOffice-4-2-on-Ubuntu-12-04-and-Ubuntu-13-10-423091.shtml

PPA'er er en af Ubuntu's absolut sejeste og desværre alt for lidt omtaltestyrke.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
m nielsen

Indlæg af m nielsen »

thj01 skrev:http://news.softpedia.com/news/How-to-Install-LibreOffice-4-2-on-Ubuntu-12-04-and-Ubuntu-13-10-423091.shtml

PPA'er er en af Ubuntu's absolut sejeste og desværre alt for lidt omtaltestyrke.

Har kun denne version: LibreOffice 3.5.7.2, så det vil jeg prøve, om det duer på min Ubuntu 12.04...
m nielsen

Indlæg af m nielsen »

Er nu kørende med Libre Office 4.2... Skal så have lavet den til at have Times New Roman som standardskrifttyper. Det er i hvert fald IKKE i Indstillinger og Skrifttyper, jeg gør dette, men hvor så? Måske har man glemt at få dette med i den nye version, eller er det mig, der ikke kan finde det?
Claus Henriksen
Forfatter
Geografisk sted: Christianshavn

Indlæg af Claus Henriksen »

Du mangler sikkert at installere pakken msttcorefonts. Måske vil du også have Googles fonts-droid nu du er igang.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

På min 4.1.3.2 er det:
Funktioner->indstillinger->LibreOffice Write->Grundlæggende skriftyper (Vestlige)

Og som ubuntuuser42 skriver så kræver det at du har installeret ttf-mscorefonts-installer fra softwarecenteret.
m nielsen

Indlæg af m nielsen »

ubuntuuser42 skrev:Du mangler sikkert at installere pakken msttcorefonts. Måske vil du også have Googles fonts-droid nu du er igang.

Ork - nej! Den havde jeg instaleret i den gamle udgave, og er der fortsat efter opgraderingen til 4.2'eren. Det, jeg mener er, hvordan jeg får indstillet den til at have en bestemt skrifttype og størrelse som standard, UDEN at man skal lave det om for hver gang man åbner et nyt dokument. Tror nok, jeg har fundet ud af dt i Writer - ved at højreklikke på det tomme dokument, klikke på Rediger " Afsnistypografi...", finde den type og størrelse, man vil bruge og så trykke på Standard", Men denne funktion findes ikke i Calc - her skal man vælge den skrifttype og størrelse, man vil bruge hver gang, man starter et nyt dokument.
m nielsen

Indlæg af m nielsen »

AJenbo skrev:På min 4.1.3.2 er det:
Funktioner->indstillinger->LibreOffice Write->Grundlæggende skriftyper (Vestlige)

Og sådan skal det gøres i 4.2'eren også, fandt jeg ud af... Kan så stadig ikke finde dene indstilling i Calc. Men skidt nu med det - det er mest Writer, jeg bruger.