Hey igen... Det der med Office på en Ubuntu PC er noget bøvl

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
UbuntuNewbie89

Hey igen... Det der med Office på en Ubuntu PC er noget bøvl

Indlæg af UbuntuNewbie89 »

Nu har jeg hele dagen forsøgt at få det lort til at spille...
Først ville jeg lave et virtuelt Windows med VirtualBox...
Det kræver at jeg har en bootstick med Windows på, og eftersom jeg ikke kan lave sådan en ud af de cracked versioner af Windows 7 jeg har forsøgt mig med, så er det ikke lige muligt for mig...
Så har jeg hele den sene del af eftermiddagen brugt tiden på at bakse med Wine og det er ligeså bøvlet...
Jeg har prøvet med flere forskellige cracked office pakker og det vil bare ikke virke...
Jeg skal starte skole imorgen, og vi skal bruge office pakken :-S ved så ikke om vi skal bruge office første dag men alligevel... Vi skal jo nok bruge det i løbet af ugen :-S
Sååå nogle forslag?
UbuntuNewbie89

Re: Hey igen... Det der med Office på en Ubuntu PC er noget

Bahahaha!
Fik skidtet til at virke...
Faldt over en knægt på YouTube der viste hvordan man gjorde, bare ved at bruge et program kaldet Playitonlinux...
Kan varmt anbefales :-D
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Indlæg af Kurt Christensen »

Du skal ikke forvente at få hjælp med at bryde ophavsrettigheder her, det er ikke det dette forum går ud på.
Når lejligheden byder sig.
UbuntuNewbie89

Ja ok...
Jeg prøvede jo så heller ikke at vride armen om på nogen ;-)
Claus Henriksen
Forfatter
Geografisk sted: Christianshavn

Indlæg af Claus Henriksen »

Well - de fleste ting i MS office fås også gennem LibreOffice der allerede er installeret. Mine unger på Chistianshavn Gymnasium klarer sig fint med den og det tror jeg bestemt også du gør :-)
Hvorfor skal de iøvrigt have lov at diktere dit officepakke-valg og tvinge dig til at købe/stjæle et MS produkt? :P

Der er forøvrigt masser af gratis ting med i LibreOffice (f.eks. ordbøger og gratis clipart) og så kan den gemme direkte i pdf-format (det er typisk det man afleverer opgaver i) samt gemme og forstå filer i MS formater for de stakler der ønsker det.

Jeg har selv MS Office til rådighed på arbejdet, men kan ikke rigtig li' at bruge det... MS tjener IMO penge på gamle opfindelser og 5% nye, unødvendige features.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
UbuntuNewbie89

ubuntuuser42 skrev:Well - de fleste ting i MS office fås også gennem LibreOffice der allerede er installeret. Mine unger på Chistianshavn Gymnasium klarer sig fint med den og det tror jeg bestemt også du gør :-)
Hvorfor skal de iøvrigt have lov at diktere dit officepakke-valg og tvinge dig til at købe/stjæle et MS produkt? :P

Der er forøvrigt masser af gratis ting med i LibreOffice (f.eks. ordbøger og gratis clipart) og så kan den gemme direkte i pdf-format (det er typisk det man afleverer opgaver i) samt gemme og forstå filer i MS formater for de stakler der ønsker det.

Jeg har selv MS Office til rådighed på arbejdet, men kan ikke rigtig li' at bruge det... MS tjener IMO penge på gamle opfindelser og 5% nye, unødvendige features.

Du siger noget! :-D
De kan da rende mig haha...
Men nu er jeg meget stor tilhænger af deres Word og Excel programmer hehe...
Men jeg tror det er fordi at det er nemmere for lærerne at hjælpe eleverne, også hvis man skal aflevere en opgave hvilket jeg er overbevist om at man skal lol...
Så er det lidt noget lort hvis de ikke har libre office;-)

Forresten er jeg løbet ind i et vejbumb...
Jeg har fået Word, Excel, PowerPoint og et andet et jeg ikke kan huske navnet på...
Men den tager sku ikke Publisher med...
Så mit spørgsmål er vel om Linux har et alternativ, nu er jeg ikke bruger af Publisher og dermed heller ikke forvant med det, så for mig kan det sku være ligegyldigt, især nu hvor det går op for mig at de diktere mig! Det vil jeg sku ikke finde mig haha...
Ivan
Geografisk sted: Rudkøbing

Indlæg af Ivan »

Der er ingen der kan kræve at de skal have MS Office i skolen, og der kan jo bare afleveres i et format som MS office kan læse hvis lærerne er så inkompetente at de ikke formår at åbne en native libreoffice fil
http://www.linuxin.dk/node/21136
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

UbuntuNewbie89 skrev:Ja ok...

Hvis du læser forum betingelserne ville du vide at du slet ikke må spørge om pirat software eller andre ulovligheder.
Claus Henriksen
Forfatter
Geografisk sted: Christianshavn

Indlæg af Claus Henriksen »

Angående Publisher alternativ. Måske Scribus - https://help.ubuntu.com/community/Scribus ?
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
UbuntuNewbie89

AJenbo skrev:

Hvis du læser forum betingelserne ville du vide at du slet ikke må spørge om pirat software eller andre ulovligheder.

Så meget for ytringsfrihed... :-/
UbuntuNewbie89

ubuntuuser42 skrev:Angående Publisher alternativ. Måske Scribus - https://help.ubuntu.com/community/Scribus ?

Tak! Det kigger jeg på imorgen min ven:-D
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

UbuntuNewbie89 skrev:
AJenbo skrev:

Du skal overholde dansk lov om ophavsrettigheder.
Det har intet med ytringsfrihed at gøre at ejeren af et website forbyder dig at spørge om ting der er åbenlyst ulovligt - da du aldrig kan være i god tro.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

UbuntuNewbie89 skrev:
AJenbo skrev:

Du er på hjemmesider anses for privat område, foreningen kan blive holdt til ansvar for sidens indhold og vi kan risikere at miste vores status som officiel ubuntu team, der for køre vi en stram politik i det henseende.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Det er også et spørgsmål om, det er et privat eller et offentligt uddannelsessted. Undervisningssteder som er ejet af staten har pligt til at modtage filer gemt i fx Libra-office, hvorimod private, som fx VUC, helt selv må bestemme om de vil godkende disse formater.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Vedr. "ydringsfrihed"- Dette betyder at, du i Danmark gerne må sige "jeg syntes at det er ok at piratkopierer MS", men ikke at du gør det, eller hjælper andre med det.

Jeg syntes fx at fartgrænserne på de sydlige danske motorveje er alt for lave, men jeg skal stadigt overholde dem ;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing