Installation hænger
-
- Geografisk sted: Hjortshøj v. Århus
Installation hænger
Er ved at installere 13.10 på en Acer One D270, og er nået til "En konto til at logge ind på alt i Ubuntu", hvilket bortset fra at det hænger, sådan set er meget smart. Har bekræftet mailen man får, men der er så gået i stå! Hvad sker der lige (-ikke!)
Har nu prøvet to gange, og det går i stå det samme sted!
Har nu prøvet to gange, og det går i stå det samme sted!
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Installation hænger
Det er ikke nødvendigt med en Ubuntu One konto for at bruge/installere Ubuntu, så måske du bare skal pringe den over for nu.
Jeg kan ikke lige finde den nøjagtige fejl test som du skriver, er den skrevet korrekt af fra skærmen?
Kan du eventuelt vise os et skærm billeder fra der hvor den går i stå?
Jeg kan ikke lige finde den nøjagtige fejl test som du skriver, er den skrevet korrekt af fra skærmen?
Kan du eventuelt vise os et skærm billeder fra der hvor den går i stå?
-
Der er sådan set ikke noget af det, der virker, så det er ikke engang muligt at springe over. Det hele går bare totalt i stå
-
- IRC nickname: How to be me
Hvad monterer du med, hvis det er en CD er den så brændt ved laveste hastighed, brænd eventuel en ny.
Når lejligheden byder sig.
-
Jeg installerer med en USB-pind. Men måske er det fordi jeg har sat den til at installere ad hoc-apps og opdateringer samtidig med selve installationen?
-
Skippede opdateringer og tilføjelsesprogrammer, samt Ubuntu 1, og den gik lige til installationen: Mærkeligt!
Men hvad ER tilføjelsesprogrammerne så, og hvordan installerer man dem bagefter - opdateringerne kommer vel af sig selv?
Men hvad ER tilføjelsesprogrammerne så, og hvordan installerer man dem bagefter - opdateringerne kommer vel af sig selv?
-
Så fik jeg så installeret, og sætter BIOS tilbage til default, og genstarter: OG: der sker ikke en dyt! Den står der bare med et lille blinkende felt øverst i venstre hjørne???
-
egoland skrev:Så fik jeg så installeret, og sætter BIOS tilbage til default, og genstarter: OG: der sker ikke en dyt! Den står der bare med et lille blinkende felt øverst i venstre hjørne???
Hold du øje med hvor den lagde grub nu du brugte usb-pen så den ikke ligger på denne?
-
Kurt Christensen skrev:egoland skrev:Så fik jeg så installeret, og sætter BIOS tilbage til default, og genstarter: OG: der sker ikke en dyt! Den står der bare med et lille blinkende felt øverst i venstre hjørne???
Hold du øje med hvor den lagde grub nu du brugte usb-pen så den ikke ligger på denne?
Lagde den på harddisken på pc-en.
-
Måske der lidt hjælp her?
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=17590&p=118009#p118009
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=17590&p=118009#p118009
-
Der er intet dual-boot her: Det er en ren installation. Har aldrig haft problemer med Ubuntu før, og heller ikke EasyPeasy og hvad der ellers måtte være, så det undrer mig - meget!
-
Prøvet igen: Samme resultat= frustrerende!
-
Kan du køre "prøv Ubuntu" i stedet for "installer"?
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Du skal nok kontrollere din bios indstillinger for at sikre dig at den booter fra den rigtige disk.
Du kan eventuelt også starte fra USB/CD og så vælge "start fra første harddisk" og se om det virker.
Her er i øvrigt en guide til hvordan du kan installere grub manuelt efter installationen:
https://ubuntudanmark.dk/blog/artikler/2011/03/17/geninstaller-grub2/
Du kan eventuelt også starte fra USB/CD og så vælge "start fra første harddisk" og se om det virker.
Her er i øvrigt en guide til hvordan du kan installere grub manuelt efter installationen:
https://ubuntudanmark.dk/blog/artikler/2011/03/17/geninstaller-grub2/
-
Kurt Christensen skrev:Kan du køre "prøv Ubuntu" i stedet for "installer"?
Ja: No problem