Jeg har et par programmer, som ikke kan afvikles under Linux, men som kræver Windows.
Disse kører jeg derfor i WinXP i Oracle's VirtualBox ver. 4.1.12, som installeret fra Ubuntu Softwarecenter.
Det kørte egentlig meget godt ... men for et par dage siden blev afviklingen på kort tid dræbende langsom.
Når man starter en virtuel maskine starter denne op normalt. Men efter kort tid bliver programafviklingen i VB ulideligt langsom. I Ubuntus Systemovervågning kan man se, at VB sluger ca. 100% af CPU'en (tid tider endog mere end 100%!!?)
Jeg har oplevet noget tilsvarende for et par måneder siden, hvor problemet løste sig, da jeg lavede en klon af den langsomme virtuelle maskine. Jeg forstår stadig ikke, hvordan en klon af en dårlig kan blive god - men sådan var det altså.
Desværre ser det ikke ud til at være løsningen denne gang
Altså må jeg i gang med at oprette en ny virtuel maskine - installere WinXP - installere programmer - foretage opsætninger m.v.
Træls og langsommeligt arbejde, som (desværre) tydeliggør, at Windows ikke er egnet til opgradering af styresystemet - sådan som Ubuntu er det.
Men mit spørgsmål til forum er:
- hvorfor sker dette, at en virtuel maskine pludselig bliver ulidelig langsom?
- kan man afhjælpe problemet?
- kan man undgå at det genopstår en anden gang?
PS: Hvorfor er det ver. 4.1.12, som er installeret fra repos., når nyeste version er 4.3.6 jvf. https://www.virtualbox.org/
Virtual Box (WinXP) langsom
-
- IRC nickname: naucher
- Geografisk sted: Aabenraa
Virtual Box (WinXP) langsom
De bedste hilsner
Naucher
Begejstret Bruger
Lenovo Thinkpad L15 (årg. 2023) | 16,0 GB RAM | 400 GB disk || Ubuntu 23.10
Lenovo Thinkpad S540 (årg. 2014) | 8,0 GB RAM | 400 GB disk || Ubuntu 22.04LTS
Naucher
Begejstret Bruger
Lenovo Thinkpad L15 (årg. 2023) | 16,0 GB RAM | 400 GB disk || Ubuntu 23.10
Lenovo Thinkpad S540 (årg. 2014) | 8,0 GB RAM | 400 GB disk || Ubuntu 22.04LTS
-
- IRC nickname: Martinjo84
Re: Virtual Box (WinXP) langsom
Jeg tror simpelhen det er windows der er noget galt med
Jeg har også en kunde som kører en winxp i virtualbox og har kørt i månederne uden problemer.
Ubuntu har for det meste en lidt ældre version af programmer. dette er for at programmer bliver testet stabile inden de kommer ind i Ubuntus pakkesystem.
Jeg har også en kunde som kører en winxp i virtualbox og har kørt i månederne uden problemer.
Ubuntu har for det meste en lidt ældre version af programmer. dette er for at programmer bliver testet stabile inden de kommer ind i Ubuntus pakkesystem.