Hej alle!
Jeg har installeret ubunto uden problemer. Derefter apache 2, PHP, og så myqsl. Det er alt forløbet meget fint.
Nu ville jeg så have lagt prestashop over på serveren, da det er det den skal hoste. Jeg ville have det i mappen /var/www fordi den skal være på hovedstien, så jeg kan taste mit domæne i en browser, så starter prestashopinstallationen automatisk. Men jeg kan ikke uploade filerne til mappen, så myslykkedes det. Dog kan jeg godt uploade den til serveren overordnet (i en mappe ved alle de andre mapper) det gør så at prestashop ikke "ikke aktiveres" nogle der kan hjælpe mig med mit problem, ville jeg sætte pris på
Prestashopinstallation
-
- IRC nickname: bocajnielsen
-
- IRC nickname: Martinjo84
Re: Prestashopinstallation
Er det Ubuntu Desktop eller Ubuntu Server du har installeret?
Der er rigtig mange gode guides på nettet til netop denne problem stilling.
Jeg bruger også youtube ofte :=)
Der er rigtig mange gode guides på nettet til netop denne problem stilling.
Jeg bruger også youtube ofte :=)
-
Det er ubuntu server
Har søgt lidt på nettet men synes ikke jeg finder frem til en løsning.
Har søgt lidt på nettet men synes ikke jeg finder frem til en løsning.
-
- Geografisk sted: Rudkøbing
Hvad med http://askubuntu.com/questions/162866/correct-permissions-for-var-www-and-wordpress/209547#209547
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
Manjaro på hjemmerullet pc.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hej og velkommen til formummet
Problemet er at du ikke har skrive rettigheder til den mappe. Du kan eventuelt som administrator flytte dine filer over i mappen ved at bruge "sudo mv", eller du kan ændre rettighederne for mappen som forslået i Ivans link. En anden løsning er at pege apache over på en anden mappe ved at rette stien i følgende fil /etc/apache2/sites-enabled/000-default
Den bedste løsning er at sørge for at filerne er ejet af www brugeren, og at du er medlem af den gruppe som har skrive rettigheder til mappen/filerne.
Problemet er at du ikke har skrive rettigheder til den mappe. Du kan eventuelt som administrator flytte dine filer over i mappen ved at bruge "sudo mv", eller du kan ændre rettighederne for mappen som forslået i Ivans link. En anden løsning er at pege apache over på en anden mappe ved at rette stien i følgende fil /etc/apache2/sites-enabled/000-default
Den bedste løsning er at sørge for at filerne er ejet af www brugeren, og at du er medlem af den gruppe som har skrive rettigheder til mappen/filerne.
-
Hej alle, undskyld mit svar først kommer nu
Men tak det er kommet til at virke, nu skal jeg bare lige installere de mangelene tilføjelser.
mange tak.
mvh.
Men tak det er kommet til at virke, nu skal jeg bare lige installere de mangelene tilføjelser.
mange tak.
mvh.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Det er helt fint, det er jo ikke os der sad med problemet
Du må meget gerne markere tråden som løst.
Du må meget gerne markere tråden som løst.