Jeg har en gammel PC, som jeg gerne vil installere ubuntu på. Jeg forsøgte i første omgang at downloade Ubuntu 13.10 (32bit) og lave en Boot-cd. Under installationen kom den med en fejlmeddelelse om, at det kun kunne installeres på computere med en CPU, der understøtter PAE.
Jeg googlede efter en løsning på problemet. På en side var der angivet en løsning, hvor man installerede en gammel version af Ubuntu, og så opdaterede til en nyere.
Jeg havde en boot-cd med Ubuntu 11.04 liggende, installerede og opdaterede.
Jeg er nu på Ubuntu 12.10, men jeg får igen fejlen om PAE, når jeg forsøger følgende:
Kode: Vælg alt
sudo apt-get upgrade
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
Du kan muligvis rette dette ved at køre 'apt-get -f install'.
Følgende pakker har uopfyldte afhængigheder:
linux-image-extra-3.5.0-44-generic : Afhængigheder: linux-image-3.5.0-44-generic men den er ikke installeret
linux-image-generic : Afhængigheder: linux-image-3.5.0-44-generic men den er ikke installeret
E: Uopfyldte afhængigheder. Prøv med -f.
Som der er foreslået i koden ovenfor, forsøget jeg med
sudo apt-get -f install
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
Retter afhængigheder... Færdig
Følgende pakker blev installeret automatisk, og behøves ikke længere:
compiz-plugins-main-default g++-4.6 gir1.2-dbusmenu-gtk-0.4 gir1.2-launchpad-integration-3.0 libapt-inst1.4 libboost-serialization1.46.1 libcmis-0.2-0 libdconf-dbus-1-0
libdconf-qt0 libebackend-1.2-1 libecal-1.2-10 libedata-cal-1.2-13 libexiv2-11 libgdata1.9-cil libglew1.6 libglewmx1.6 libgnomekbd7 libgweather-3-0
liblaunchpad-integration-3.0-1 libllvm3.0 libmusicbrainz3-6 libnux-2.0-0 libnux-2.0-common libpoppler19 libqt4-opengl libqtbamf1 libqtdee2 libqtgconf1 librhythmbox-core5
libstdc++6-4.6-dev libunique-3.0-0 libunity-2d-private0 libyajl1 python-dateutil python-packagekit python-pyatspi2 unity-2d-common unity-2d-panel unity-2d-shell
unity-2d-spread
Brug »apt-get autoremove« til at fjerne dem.
Følgende yderligere pakker vil blive installeret:
linux-image-3.5.0-44-generic
Foreslåede pakker:
fdutils linux-doc-3.5.0 linux-source-3.5.0 linux-tools
Følgende NYE pakker vil blive installeret:
linux-image-3.5.0-44-generic
0 opgraderes, 1 nyinstalleres, 0 afinstalleres og 0 opgraderes ikke.
3 ikke fuldstændigt installerede eller afinstallerede.
0 B/12,3 MB skal hentes fra arkiverne.
Efter denne handling, vil 27,4 MB yderligere diskplads være brugt.
Vil du fortsætte [J/n]? j
(Læser database ... 213815 filer og kataloger installeret i øjeblikket.)
Udpakker linux-image-3.5.0-44-generic (fra .../linux-image-3.5.0-44-generic_3.5.0-44.67_i386.deb)...
This kernel does not support a non-PAE CPU.
dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/linux-image-3.5.0-44-generic_3.5.0-44.67_i386.deb (--unpack):
underproces nyt pre-installation-script returnerede afslutningsstatus 1
Examining /etc/kernel/postrm.d .
run-parts: executing /etc/kernel/postrm.d/initramfs-tools 3.5.0-44-generic /boot/vmlinuz-3.5.0-44-generic
run-parts: executing /etc/kernel/postrm.d/zz-update-grub 3.5.0-44-generic /boot/vmlinuz-3.5.0-44-generic
Der opstod fejl under behandlingen:
/var/cache/apt/archives/linux-image-3.5.0-44-generic_3.5.0-44.67_i386.deb
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)
Kan jeg på nogen måde opdatere/opgradere mit system? Eller er min PC simpelthen blevet for gammel?
Jeg håber I kan hjælpe mig med at løse problemet
Venlig hilsen
Frederik