Jeg har i Softwarecenter fundet "System Profiler and benchmark" det er blevet installeret.
Men når jeg går til hjemmeside og programinfo ser jeg at det er en version 0.5.,,,, fra 2009, altså den typiske situation - et program hvis udvikling er gået i stå i så at sige i beta versionen.
Som nævnt anden sted i Forum er det et generelt Ubuntu/Linux problem - de mange gode tiltag der aldrig bliver færdig.
Har nogle et nyere og bedre forslag?
Leif
Erstatning for Belarc
-
- Geografisk sted: Haderslev
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Erstatning for Belarc
Har du navnet på pakken frem for beskrivelsen, det ville også være en ide at beskrive hvad det program du ønsker at erstatte faktisk gør, det er jo ikke lige sikkert at vi alle er bekende med det.
-
- IRC nickname: Martinjo84
Du har nok set den her
http://www.youtube.com/watch?v=UM1OIWd1L44
Det er lidt synd han ikke laver dem på dansk når han nu er dansker :=)
http://www.youtube.com/watch?v=UM1OIWd1L44
Det er lidt synd han ikke laver dem på dansk når han nu er dansker :=)
-
- Geografisk sted: Rudkøbing
inxi er et forslag til et nyere program
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
-
en anden mulighed kunne være
så skal du bare åbne filen hardwareprofile.html for at se oplysningerne
Kode: Vælg alt
sudo lshw -html > hardwareprofile.html
så skal du bare åbne filen hardwareprofile.html for at se oplysningerne
-
Belarc laver på en Windows computer en total profil af hardware, software herunder sikkerhedsprogrammer, porte, netforbindelse, IP adresser og en masse andet. Det var bl.a. med den jeg fandt ud af, at jeg rent faktisk kan sidde på Windows computeren og bruge min Apacheserver på Ubuntu computeren via netværket . Det er pt den eneste forbindelse jeg kan se fra Window til Ubuntu på trods af delt mappe. Fra Ubuntu til Windows ingen problemer.
Men undskyld jeg skrev det engelske navn.
I Softwarecentret hedder den omtalte Linux erstatningen
Systemprofilering og ydelsesmåling
Videoen starter netop med det program engelsk navn og engelsk tale
Hvad angår INXI er programforklaringen i Softwarecenter sort snak for en nybegynder, så den holder jeg mig fra lige nu.
Leif
Men undskyld jeg skrev det engelske navn.
I Softwarecentret hedder den omtalte Linux erstatningen
Systemprofilering og ydelsesmåling
Videoen starter netop med det program engelsk navn og engelsk tale
Hvad angår INXI er programforklaringen i Softwarecenter sort snak for en nybegynder, så den holder jeg mig fra lige nu.
Leif
-
- Admin
Ok, det er ikke rigtig noget jeg har haft brug for som en samlet pakke, med der er massere af værktøjer til at gøre tingende hver for sig.
Mht fil deling så er jeg ikke helt med på om det er filerne på ubuntu maskinen du ikke kan tilgå fra Windows eller omvendt.
Hvis du ønsker det kan jeg godt vise dig hvordan du begrænser apache til kun at være tilgængelig på den maskine den er installeret på.
Da du også har gang i at udvikle på flere sider kunne det måske også være behjælpelig med en guide til hvordan du kan have dem alle kørende samtidig parallel fra hver sin mappe og med et domæne navn. Feks har jeg på min maskine ajenbo.fcomputer.dk som er den lokale udgave af http://www.fcomputer.dk som jeg arbejder på, det samme gælder for flere andre sider jeg arbejder med.
Mht fil deling så er jeg ikke helt med på om det er filerne på ubuntu maskinen du ikke kan tilgå fra Windows eller omvendt.
Hvis du ønsker det kan jeg godt vise dig hvordan du begrænser apache til kun at være tilgængelig på den maskine den er installeret på.
Da du også har gang i at udvikle på flere sider kunne det måske også være behjælpelig med en guide til hvordan du kan have dem alle kørende samtidig parallel fra hver sin mappe og med et domæne navn. Feks har jeg på min maskine ajenbo.fcomputer.dk som er den lokale udgave af http://www.fcomputer.dk som jeg arbejder på, det samme gælder for flere andre sider jeg arbejder med.
-
Det er fra Windows til Ubuntu, den anden vej intet problem SAMBA kommer frem og virker både i Gnome Commande og Nautilus og viser alle delte mapper på min stationær Windows maskine.
Jeg nævnte blot eksemplet på hvad Belarc kan. Den fandt uden problemer Apache serveren på Ubuntumaskinen via den lokale IP adresse. Dermed viste Belarc at der en en vej til Ubuntumaskinen, selvom Stifinder og Total Commander ikke kan finde vej og etablere et netdrev.
Med hensyn til Apache sig jeg tak for tilbudet, men jeg har ikke brug for det. Jeg kører jo "ikke ud af huset" med Apache. Det drejer sig kun om test inden det oploades til webhotellerne. Det er jo nødvendigt, når jeg bruger php sider samt databaser. Ubuntu er interessant umiddelbart fordi den er meget mere stabil end Windows XP på halvsvage WiFi. Da jeg havde dobbelt boot kunne jeg sammenligne med den samme bærbar så det er ikke hardware.
Når Ubuntumaskinen skulle have Apache på min Ubuntu bærbar, er det kun fordi den eventuelt skal bruges til test, når jeg ikke er hjemme. Det meste af min udvikling sker endnu under Windows hvor jeg også har mine grafiske hjælpemidler, som jeg er tryg ved.
Leif
Jeg nævnte blot eksemplet på hvad Belarc kan. Den fandt uden problemer Apache serveren på Ubuntumaskinen via den lokale IP adresse. Dermed viste Belarc at der en en vej til Ubuntumaskinen, selvom Stifinder og Total Commander ikke kan finde vej og etablere et netdrev.
Med hensyn til Apache sig jeg tak for tilbudet, men jeg har ikke brug for det. Jeg kører jo "ikke ud af huset" med Apache. Det drejer sig kun om test inden det oploades til webhotellerne. Det er jo nødvendigt, når jeg bruger php sider samt databaser. Ubuntu er interessant umiddelbart fordi den er meget mere stabil end Windows XP på halvsvage WiFi. Da jeg havde dobbelt boot kunne jeg sammenligne med den samme bærbar så det er ikke hardware.
Når Ubuntumaskinen skulle have Apache på min Ubuntu bærbar, er det kun fordi den eventuelt skal bruges til test, når jeg ikke er hjemme. Det meste af min udvikling sker endnu under Windows hvor jeg også har mine grafiske hjælpemidler, som jeg er tryg ved.
Leif
-
Måske http://www.howtogeek.com/116309/ kan lede dig i retning mod deling fra Ubuntu til Windows
-
- Admin
Følgende guide burde kunne hjælpe dig til at sætte en SAMBA deling op på Ubuntu maskinen:
http://www.unixmen.com/howto-install-and-configure-samba-share-in-ubuntu/
Mht til Apache opsætningen så vær det nettop for at lettere at kunne teste de sider du arbejder på, jeg kunne forstille mig at du skal flytte rundt på en masse filer hver gang du skifter mellem hvilken af dine sider det er du arbejder på. På den her måde ville alle dine 4 sider altid være tilgængelige og have hver deres under mappe i ~/web/
http://www.unixmen.com/howto-install-and-configure-samba-share-in-ubuntu/
Mht til Apache opsætningen så vær det nettop for at lettere at kunne teste de sider du arbejder på, jeg kunne forstille mig at du skal flytte rundt på en masse filer hver gang du skifter mellem hvilken af dine sider det er du arbejder på. På den her måde ville alle dine 4 sider altid være tilgængelige og have hver deres under mappe i ~/web/