Kan ikke åbne kirkebøger.
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Kan ikke åbne kirkebøger.
Hej
Jeg kan ikke åbne kirkebøger i Statens arkiv, har Ubuntu 13.10 installeret.
Der er også installeret
Open JDK til java 6-kørselmiljø
Icedtea java web start
Icedtea java- udvidelsesmodul
Icedtea wem-kontrolpanel
Open jdk java 7 udførselsmiljø
Udvidelsesmodul til Adobe flash
Hvad kan jeg gøre for få det til at fungere.
K.Nielsen.
Der er også installeret
Icedtea java web start
Icedtea wem-kontrolpanel
K.Nielsen.
-
- Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus
Re: Kan ikke åbne kirkebøger.
Jeg tror, du skal få dem til at lave det om, så det følger de åbne standarder for web.K. Nielsen skrev:Hej og velkommen her i forumet.
Der er også installeret
Icedtea java web start
Icedtea wem-kontrolpanel
K.Nielsen.
Så vidt jeg husker fra jeg forsøgte, er det noget Microsoft og andet proprietær software, som de hyrede it folk stykker sammen.
Indtil det sker, er du nok desværre nødt til at tilgå det fra en Windows PC.
// Henning
-
Hej
Tak for et hurtigt svar.
Så skal jeg måske tilbage til et dårligt system igen, da Ubuntu er langt foran Windows, jeg venter om der dukker en løsning op.
K. Nielsen.
Tak for et hurtigt svar.
Så skal jeg måske tilbage til et dårligt system igen, da Ubuntu er langt foran Windows, jeg venter om der dukker en løsning op.
K. Nielsen.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Jeg kan godt læse dem. Jeg har dog Oracle Java 7 installeret.
Jeg vil tro de åbner direkte i windows når man klikker på en kirkebog. Her (på ubuntu 13.10) får jeg i stedet, i firefox, en forespørgsel om jeg vil åbne med "Oracle Java 7 Web Start". Det siger jeg så ja til, og så virker det.
I Chrome (modsat firefox) får jeg ikke umiddelbart denne forespørgsel, men derimod en forespørgsel om jeg vil download en .aspx fil. Jeg kan dog stadig højreklikke på den downloadede kirkebog og vælge åbn med Java 7 Web Start. Det virker også men er lidt mere omstændigt end i firefox.
Men måske er det et krav at du har Oracle Java installeret...
Jeg vil tro de åbner direkte i windows når man klikker på en kirkebog. Her (på ubuntu 13.10) får jeg i stedet, i firefox, en forespørgsel om jeg vil åbne med "Oracle Java 7 Web Start". Det siger jeg så ja til, og så virker det.
I Chrome (modsat firefox) får jeg ikke umiddelbart denne forespørgsel, men derimod en forespørgsel om jeg vil download en .aspx fil. Jeg kan dog stadig højreklikke på den downloadede kirkebog og vælge åbn med Java 7 Web Start. Det virker også men er lidt mere omstændigt end i firefox.
Men måske er det et krav at du har Oracle Java installeret...
-
Her er oplysning om severen http://toolbar.netcraft.com/site_report?url=sa.dk#last_reboot
Den er fra 1996 og lidt nede står der:
Jeg har lige prøvet på min Nexus7 tablet, den kunne heller ikke, den henter en fil, der hedder Viewimage.aspx,
og så sker der ikke mere.
Skat havde tilsvarende problemer i foråret, da vi skulle hente pdf dokumenter i vores personlige skattemappe.
Nu hvor verden er ved at blive fyldt med iPads, Android tablets og andre systemer, og vi alle skal betjene os selv digitalt,
så bliver de nødt til at lave noget, der fungerer på alle platforme ud fra W3C standarden.
// Henning
Den er fra 1996 og lidt nede står der:
Kode: Vælg alt
Using ASP.NET ASP.NET is running on the server ASP.NET is running on the server
og
Netblock owner IP address OS Web server Last seen
...UNI-C DK-2800 Lyngby 130.225.250.114 Linux Microsoft-IIS/6.0 26-Nov-2013
Jeg har lige prøvet på min Nexus7 tablet, den kunne heller ikke, den henter en fil, der hedder Viewimage.aspx,
og så sker der ikke mere.
Skat havde tilsvarende problemer i foråret, da vi skulle hente pdf dokumenter i vores personlige skattemappe.
Nu hvor verden er ved at blive fyldt med iPads, Android tablets og andre systemer, og vi alle skal betjene os selv digitalt,
så bliver de nødt til at lave noget, der fungerer på alle platforme ud fra W3C standarden.
// Henning
Senest rettet af buddig 27. nov 2013, 06:07, rettet i alt 1 gang.
-
Det lykkedes oså her i Firefox.
Den åbnede en applikation, som jeg svarede ja til at køre, og så ligger dokimenterne i indscannede TIF grafik filer.
Jeg har ikke noget Oracle Java her, kun IcedTea og OpenJdk
// Henning
Den åbnede en applikation, som jeg svarede ja til at køre, og så ligger dokimenterne i indscannede TIF grafik filer.
Jeg har ikke noget Oracle Java her, kun IcedTea og OpenJdk
// Henning
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Ja. Det er lettest i firefox for den tilbyder selv at åbne med den rigtige applikation.
Jeg har lige testet i windows 8 (i en virtualbox - men det er underordnet). Resultaterne er præcis de samme som i ubuntu for browserne firefox og chrome. Eneste undtagelse er Internet Explorer, der åbner filen med det samme uden at spørge.
Det kan du også få firefox i ubuntu til. Når den spørger dig om du vil åbne med java web start (eller hvad den nu hedder hvis man bruger open-jdk), så sæt flueben i "gør dette automatisk i fremtiden" eller hvad der nu står i den danske oversættelse.
Jeg har lige testet i windows 8 (i en virtualbox - men det er underordnet). Resultaterne er præcis de samme som i ubuntu for browserne firefox og chrome. Eneste undtagelse er Internet Explorer, der åbner filen med det samme uden at spørge.
Det kan du også få firefox i ubuntu til. Når den spørger dig om du vil åbne med java web start (eller hvad den nu hedder hvis man bruger open-jdk), så sæt flueben i "gør dette automatisk i fremtiden" eller hvad der nu står i den danske oversættelse.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
asp er noget der køre på serveren og har som sådan ikke noget med om du kan tilgå det eller ej. Det at den heder Viewimage.aspx er i virkeligheden navnet på den fil/program som generere den, det burde nok hede image.jar i virkeligheden men udviklerens intension har været at den skulle vises direkte på siden og ikke hentes, men har indlejeret den forkerte. At det html den danner så ikke overholder w3c er den udviklerens skyld, men kunne også være gjort lige så dårligt i php. nogle af de oplysninger du citerer fra netcraf må også være forkerte, iis kan ikke køre på en Linux server. 1996 er nok året hvor siden først blev oprettet og ikke hvor længe den har været uændret, asp.net 2 er fra 2005 så den nuværende udgave af siden kan umuligt være ældre. Det der er problemer med er Java hvilket er Sun/Oracle og er en konkurrerende teknologi til Microsoft .Net. Jeg tror heller ikke crap er et heldigt udtryk ifht. CoC.buddig skrev:Her er oplysning om severen http://toolbar.netcraft.com/site_report?url=sa.dk#last_reboot Den er fra 1996 og lidt nede står der:Jeg har lige prøvet på min Nexus7 tablet, den kunne heller ikke, den henter en fil, der hedder Viewimage.aspx, og det er formodentlig en .asp kode, der skal aktivere en hel masse Windows crap på brugerens maskine, før den får lov at hente pdf filen. Skat havde tilsvarende problemer i foråret, da vi skulle hente pdf dokumenter i vores personlige skattemappe. Nu hvor verden er ved at blive fyldt med iPads, Android tablets og andre systemer, og vi alle skal betjene os selv digitalt, så bliver de nødt til at lave noget, der fungerer på alle platforme ud fra W3C standarden. // HenningKode: Vælg alt
Using ASP.NET ASP.NET is running on the server ASP.NET is running on the server og Netblock owner IP address OS Web server Last seen ...UNI-C DK-2800 Lyngby 130.225.250.114 Linux Microsoft-IIS/6.0 26-Nov-2013
Problemet med skat vare et forsøg på at begrænse hvem der kunne vise filen. I det her tilfælde er det lavet som en klodset løsning på at Windows computere tidligere ikke kom med en fremviser til tiff filer, jeg har set sammen implementering hos danske bank erhverv. De tror de giver alle adgang men ender i det lange løb med at spænde ben for brugeren, lige som nemid. Bedst hade det jo nok været at konvertere Tiff til PDF filer.
-
- Admin
K. Nielsen skrev:Hej
Der er også installeret
Icedtea java web start
Icedtea wem-kontrolpanel
K.Nielsen.
Problemet kunne godt være at du har flere udgaver af Java installeret
-
Hej
Har fundet ud af jeg kan åbne fil op til år 1896, dem der er nye som jeg var inde på fra 1940 til 1955 kan ikke åbnes, så det må være fra Statens arkiver der er fejl, måske er der et nyt svar på hvad jeg kan for at åbne dem, på forhånd tak.
K. Nielsen.
Har fundet ud af jeg kan åbne fil op til år 1896, dem der er nye som jeg var inde på fra 1940 til 1955 kan ikke åbnes, så det må være fra Statens arkiver der er fejl, måske er der et nyt svar på hvad jeg kan for at åbne dem, på forhånd tak.
K. Nielsen.
-
- Admin
Her har jeg ingen problemer med at åbne dem med IcedTea 7.
Kan du ikke prøve mere præcis at beskrive hvad det er du vælger. Eks.
https://www.sa.dk/content/dk/ao-forside/find_kirkeboger
Kirkebøger
Præstø
Bårse
Jungshoved
Præstø Bårse Jungshoved Jungshoved 1945 1963 F K V D
Direkte link:
https://www.sa.dk/AO2/VI/ViewImage.aspx?a=1&t=2&r=17110
Kan du ikke prøve mere præcis at beskrive hvad det er du vælger. Eks.
https://www.sa.dk/content/dk/ao-forside/find_kirkeboger
Kirkebøger
Præstø
Bårse
Jungshoved
Præstø Bårse Jungshoved Jungshoved 1945 1963 F K V D
Direkte link:
https://www.sa.dk/AO2/VI/ViewImage.aspx?a=1&t=2&r=17110
-
Jeg logger ind på
http://www.sa.dk/content/dk/ao-forside/find_kirkeboger
Jeg bruger IcedTea 7 til at åbne med.
Jeg har en bærbar som jeg lige har installeret Ubuntu 13.10 for at se om jeg kan åbne kirkebogen, der var ingen problemer også her IcedTea 7.
http://www.sa.dk/content/dk/ao-forside/find_kirkeboger
Jeg bruger IcedTea 7 til at åbne med.
Jeg har en bærbar som jeg lige har installeret Ubuntu 13.10 for at se om jeg kan åbne kirkebogen, der var ingen problemer også her IcedTea 7.
-
- Admin
Ok, så er det nok på grund af at du har java 6 på din maskine
-
Hej
Jeg har fjernet java 6, jeg kan stadig ikke åbne kirkebøger.
Jeg har næsten prøvet alt uden der sker noget nyt, jeg venter spændt om der kommer en forklaring der skal afprøves, jeg giver ikke op endnu.
Jeg har fjernet java 6, jeg kan stadig ikke åbne kirkebøger.
Jeg har næsten prøvet alt uden der sker noget nyt, jeg venter spændt om der kommer en forklaring der skal afprøves, jeg giver ikke op endnu.
-
- Admin
Nå jeg hade forstået dit seneste indlæg som at du fint kunne åbne dem nu. Kan du ikke være venlig at give en præcis beskrivelse af hvordan vi finder en af dem der ikke virker for dig.