IPAD glæde
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
IPAD glæde
Jeg elsker Ubuntu, men jeg trænger til en maskine så jeg kan lave min musik, bas guitar vokal og trommer - købte en IPAD. Det er da en fantastisk fin brugervenlig maskine der kan mange gavnlige ting må jeg indrømme. Jeg er lidt forelsket.
Jeg er eller meget meget meget Ubuntu loyal og føler afsky ved USAs storkapitalistiske firmaer og deres metoder.
Med 3G og IPAD behøver jeg vel ikke så meget andet??
Jeg er eller meget meget meget Ubuntu loyal og føler afsky ved USAs storkapitalistiske firmaer og deres metoder.
Kardemommeloven er en god ting.
-
- IRC nickname: How to be me
-
- IRC nickname: Martinjo84
Re: IPAD glæde
Jeg oplever rigtig mange kunder som har Ipads når jeg kommer ud.
og de er generelt rigtig glade for dem.
og de er generelt rigtig glade for dem.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Finn Bjerke skrev:Jeg elsker Ubuntu, men jeg trænger til en maskine så jeg kan lave min musik, bas guitar vokal og trommer - købte en IPAD. Det er da en fantastisk fin brugervenlig maskine der kan mange gavnlige ting må jeg indrømme. Jeg er lidt forelsket.
Lidt malurt:
- ES har lækket at NSA har fuld adgang til Apples økosystem af services, samt alle informationer der er om dig på din iTing.
På den anden side - laver du kun musik med den - så er det nok ikke så interessant for NSA. - Forvent at din iPad har samspils-problemer med alt der ikke hedder Windows eller kommer fra Apple.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Geografisk sted: Fredericia
Jeg vil nu også sige at med din generelle kritiske tilgang til android angående privathed, så er du gået fra gløderne og ind i ilden.
Ja det er et lækkert system - så længe du gør hvad de vil have du gør og bliver ved Apple's produkter. Men ak og ve den person, som forsøger at løsrive sig fra Apples økosystem.
Ja det er et lækkert system - så længe du gør hvad de vil have du gør og bliver ved Apple's produkter. Men ak og ve den person, som forsøger at løsrive sig fra Apples økosystem.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
Finn Bjerke skrev:Jeg er eller meget meget meget Ubuntu loyal og føler afsky ved USAs storkapitalistiske firmaer og deres metoder.
Jeg er også koblet en smule af, for som thj01 nævner, så
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=43&t=17623&p=118330Finn Bjerke skrev:jeg ønsker et billigt økologisk forsvarligt produkt, så jeg kan ringe, klave aftaler tage et par fotoes og surfe lidt.
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=43&t=17640&p=118538Finn Bjerke skrev:Jeg har ikke tillid til Google / MAC / windows / Facebook.
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=43&t=17645&p=119176Finn Bjerke skrev:Jeg vil kommunikere med andre mennesker på en fortrolig måde
Men OK, Apple holder da folk i arbejde:
http://www.theguardian.com/technology/2013/jan/25/apple-child-labour-supply
Jeg beklager det noget negative indlæg, men jeg ser ikke rationalet i holdningsændringen. Er det fordi iPad'en "bare" er ment som et legetøj, at det er i orden at bruge den, imens enheder til kommunikation skal være sikre? Husk at du ikke kan bruge nettet (overhovedet) på den, for den sender med al sandsynlighed brugsstatistik hjem til Apple. Deres iPhones har fx længe sendt GPS-data hjem:
http://online.wsj.com/news/articles/SB10001424052748703983704576277101723453610
-
- Geografisk sted: Rudkøbing
Kærlighed gør blind
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
Manjaro på hjemmerullet pc.
-
- IRC nickname: How to be me
Ja man kan undre sig over meget, men det er da helt sikkert en lækker maskine
NB
Er der ikke nogen igang med at lave et Ubuntu-OS til den?
NB
Er der ikke nogen igang med at lave et Ubuntu-OS til den?
Når lejligheden byder sig.
-
- Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus
Tillykke med IPad'en.
Alle elsker den, og den har taget verden med storm - imponerende.
Både iPad og Android tablets kan meget, når vi finder de rigtige apps til dem.
Når vi oplever et par kritiske kommentarer til iPad her, skyldes det vel,
at vi ved bedre - bedre end det irriterende Windows.
De fleste folk kender kun en PC med Windows, og når de oplever iPad, der bare gør det,
de forventer her og nu, så elsker de den selvfølgelig.
Jeg elsker også tablets, som alternativ til Windows og supplement til Linux PC.
Jeg valgte en Google Nexus 7, som gør det samme for mig, som iPad'en ville have gjort.
// Henning
Alle elsker den, og den har taget verden med storm - imponerende.
Både iPad og Android tablets kan meget, når vi finder de rigtige apps til dem.
Når vi oplever et par kritiske kommentarer til iPad her, skyldes det vel,
at vi ved bedre - bedre end det irriterende Windows.
De fleste folk kender kun en PC med Windows, og når de oplever iPad, der bare gør det,
de forventer her og nu, så elsker de den selvfølgelig.
Jeg elsker også tablets, som alternativ til Windows og supplement til Linux PC.
Jeg valgte en Google Nexus 7, som gør det samme for mig, som iPad'en ville have gjort.
// Henning
-
- Forfatter
- Geografisk sted: Christianshavn
Vi har en Asus Transformer 101 . Den er også næsten ligesågod som en iPAD. iPAD er dog nok det af Apples produkter jeg har mest respekt for. iPhones og MACs er for dyre og hypede og de kan så vidt jeg har erfaret ikke meget mere end Android/Ubuntu fætrene.
Apropos. Var lige i byen og overhørte et ca 10-årig pigebarn bearbejde sin mor for at få den nye iPhone 5c "Den er billig - kun 3000 med abonnement". I gamle dage skulle man bare have de rigtige cowboy bukser. Nu er man yt, hvis man kun har en Android eller kører Ubuntu. Mærkevare-ræset starter tidlig og forblænder alle. Selv Ubuntu brugere.
Apropos. Var lige i byen og overhørte et ca 10-årig pigebarn bearbejde sin mor for at få den nye iPhone 5c "Den er billig - kun 3000 med abonnement". I gamle dage skulle man bare have de rigtige cowboy bukser. Nu er man yt, hvis man kun har en Android eller kører Ubuntu. Mærkevare-ræset starter tidlig og forblænder alle. Selv Ubuntu brugere.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
-
- Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus
Min kone har også en ASUS transformer Pad TF700, og den er vel bedre end iPad,ubuntuuser42 skrev:Vi har en Asus Transformer 101 . Den er også næsten ligesågod som en iPAD. iPAD er dog nok det af Apples produkter jeg har mest respekt for. iPhones og MACs er for dyre og hypede og de kan så vidt jeg har erfaret ikke meget mere end Android/Ubuntu fætrene...
hvis det ikke nødvendigvis skal være Apple.
I denne tråd side 2 er min Nexus 7 bedre end iPad. Den vandt en test over iPad mini.
Det hele ligger meget tæt, og den største forskel ligger nok i, om man foretrækker Apples eller Googles politikker.
// Henning
-
Der er kun EN grund til IPAD i ,min optik at man kan mixe flere selvspillede musikinstrumenter sammen på en let måde med grej som kan transporteres omkring - de øvrige kritikpun kter herinde er meget relevante.
IPAD økologi8ske system kunne også omtales som et " reservat" - maskinen er ikke bruger venlig generelt for meget er skjult heriblandt filstrukturen...
IPAD økologi8ske system kunne også omtales som et " reservat" - maskinen er ikke bruger venlig generelt for meget er skjult heriblandt filstrukturen...
-
At overføre filer til IPAD er sygt besværligt... Som musikredskab er den tæt på ubrugelig fordi jeg ikke kan bruge filer fra andre steder/programmer IPAD er for lukket ...
-
Jeg har nu brugt dyret et par måneder, det er kun musikproduktion som gør IPAD værdifuld. På samtlige andre punkter er produktet ikke særlig smart. Jeg havde forventet nem intuitiv brugervenlig tech, det fik jeg ikke. Det er jo subjektive begreber, men men..
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Kurt Christensen skrev:Er der ikke nogen igang med at lave et Ubuntu-OS til den?
iPad'en er låst på en måde der som gør det umuligt at lægge andre systemer på den.