Tom Tom gps update
Tom Tom gps update
Hej.Jeg har skiftet fra Garmin og til Tom Tom gps.Jeg vil gerne vide om det er muligt at få opdateret den i Ubuntu uden Virtuel Windows.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: Tom Tom gps update
Det er ikke og bliver ikke mulig, ifølge deres eget udsagn, desværre. http://www.petitiononline.com/tomlinux/petition.htmlzerben skrev:Hej.Jeg har skiftet fra Garmin og til Tom Tom gps.Jeg vil gerne vide om det er muligt at få opdateret den i Ubuntu uden Virtuel Windows.
http://discussions.tomtom.com/t5/Map-installation/TomTom-Home-for-linux/td-p/6291
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus
zerben skrev:Hej.Jeg har skiftet fra Garmin og til Tom Tom gps.Jeg vil gerne vide om det er muligt at få opdateret den i Ubuntu uden Virtuel Windows.
Har du din Garmin endnu?
Jeg var ved at opgive min gamle Garmin NUVI 760.
Jeg brugte mobilen i stedet for, da den havde meget bedre kort.
Forleden aften ville jeg så prøve at opdatere kort min Garmin, og resultatet var overraskende godt.
Billedet øverst er det originale kort og til højre er kortet fra Open street map.
Det nye kort er meget mere detaljeret, så nu er GPS'en bedre, end da den var ny.
Godt at jeg prøvede igen, inden den røg ud...
Her er kortene i Open street map
Jeg hentede filen, der hedder gmapsupp.img, og kopierede den over på et SD kort.
Når GPS'en starter med SD kortet i, kan jeg vælge det i opsætningen, og så kører det.
Det originale kort er stadig i enheden.
Selv om Garmin ikke understøtter Linux, kan jeg alligevel koble GPS'en til computeren.
Den opfører sig som en USB stick, så jeg kan også overføre filen til dens interne hukommelse ad den vej.
Mon det også er muligt med Tom tom?
// Henning
Jeg har fri opdatering i enhedens levetid men det var sjovere at få det til at virke med linux.Jeg har den gamle Garmin og vil lege lidt med open.Tak for linket.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Har også haft held med at lægge kort på, over lande som Garmin ellers slet ikke levere kort for. Der virkede det dog ikke med navigering.